Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#11320AAA-auto klame reklamou a neuznává reklamaci skryté vady

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2016, před 9 lety

Viera Lapáčková

Znění stížnosti

Dobrý den, 5.prosince 2015 jsem koupila příteli auto Peugeot 308 Combi z roku 2009/najeto cca 93.500 km za cca 150 tis.Kč. Po 3 měsících se na autě projevila skrytá vada motoru a auto přítel, protože je na jeho jméno, reklamoval. Odvolával se na skutečnost, že AAAu-auto na svých stránkách garantuje ujeté kilometry a auto pravděpodobně má najeto víc, a že dávají 24-měsíční garanci na skryté vady. Odpověď nás docela překvapila. V posledním dopise so totiž píše, že „…naše společnost garantuje, že kontroluje stav tachometru u prodávaných vozidel. Po prověření a zjištění skutečného stavu tachometru poté buď stav tachometru garantuje – v případě, že není zjištěná žádná manipulace, nebo podezření na manipulaci se stavem tachometru. V případě zjištění nesouladu či podezření z manipulace se stavem tachometru, tento stav naše společnost naše společnost negarantuje a uvedenou skutečnost zaznamenává do protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla.“ Na auto byla uzavřena pojistka CARLIFE na mechanické a elektrické poruchy na 24 měsíců. Tato pojišťovna nám uznala náhradu na opravu ve výši 15 tis.Kč, ale generální oprava motoru, dle servisu je odhadnuta na cca 80 tis. Kč. Auto je pojízdné, ale bohužel není z emisních důvodů provozuschopné…Již jsme si s touto firmou vyměnili dopisy, ve kterých jsme ji prosili o uznání reklamace, resp. aby nám nechali poškozené auto opravit…Auto jsme koupili i na základě této „klamavé reklamy“, protože jsme věřili, že A-čkaři dostojí svých závazků a netušili jsme, že oni to tak prostě nemyslí… Požadujeme od aaaauto náhradu opravy v plné výši ev. zajištění opravy, kterou by zaplatili nebo výměnu vozidla příp. rádi bychom odstoupili od smlouvy a auto vrátili, což by nám umožňoval zákon, ale prodejce o tom nechce ani slyšet. Prosíme Vás o pomoc. Vše můžu doložit. Děkuji. Viera Lapáčková


Produkt

auto Peugeot 308 Combi r.v. 2009/najeto cca 93500 km/cena cca 150 tis.Kč


Požadované řešení

Na základě negativních zkušenosti by jsme nejraději odstoupili od smlouvy (doplatili jsme na klamavou reklamu a na autě se projevila skrytá závada motoru). Příp. úhrada nákladné opravy motoru nebo její zajištění v jejich servisech.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2016 10:36, před 9 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Stav prodávaného vozu by však měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Prodávající odpovídá za vady, na které ve smlouvě výslovně neupozorňuje. Úspěšně by se spotřebitel v případě sporu zřejmě mohl domáhat vyřízení reklamace vad, které nejsou v protokolu o převzetí vozu uvedeny. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.7.2016 15:09, před 9 lety

Vážená paní Lapáčková,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.7.2016 08:03, před 9 lety


Viera Lapáčková

Dobrý den paní Míková,
posílám požadované:
Ve stížnosti se jedná o auto/Peugeot 308 Combi SPZ:6T1 1155, auto je psané na pana Miroslava Wolfa, bytem Praha 9-Vysočany.
Děkuji. Příjemný den. V.Lapáčková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.7.2016 15:15, před 9 lety

Dobrý den,
záležitost jsem prověřila. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta. Společnost trvá na zamítnutí reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2016 09:25, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2016 14:58, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.