Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Telefon jsem reklamoval vždy v kamenné prodejně 2X v Hradci Králové a 2X v Trutnově
Reklamoval jsem celkem 4X mobilní telefon všechny reklamace uznané 2X vadná systémová deska 1X vadný kabel a naposledy 1X vadná nabíječka. Při poslední reklamaci jsem žádal ostoupení od KS. Prodejce závadu uznal ale odmítl odstoupit od KS a nabíječku vyměnil.
Telefon jsem reklamoval vždy v kamenné prodejně 2X v Hradci Králové a 2X v Trutnově
Poté co jsem mu napsal stížnost mi odepsal:
Vážený pane
na základě našeho hovoru Vám zasílám bližší informace k odstoupení od kupní smlouvy.
Je pravdou, že se výklad zákona přiklání k tomu, že je-li zboží zakoupeno jako celek včetně příslušenství, tak se i na vady příslušenství nahlíží jako na součást, pro kterou platí spolu s hlavním zbožím práva z vadného plnění. Na druhou stranu ale Nový občanský zákoník zavedl hledisko přiměřenosti a úměrnosti – viz § 2169 odst. 1 Občanského zákoníku. Judikatura, tak jak bylo definováno rozhodnutím Rc 22/83 jednoznačně stanoví, že za opětovný výskyt vad je možné dle původní judikatury považovat výskyt stejné vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (tzn. již v okamžiku, kdy se ta samá vada vyskytne potřetí) a za větší počet vad se považuje, pokud se naráz vyskytnou tři vady věci (Rc 22/83).
Výňatek občanského zákoníku:
§ 2169
Nároky z vadného plnění
(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Dle odst. 2 tedy nebylo splněno, že se jedná o stejnou vadu potřetí nebo 3 různé vady zároveň. Dle odst. 1 je dále třeba zvážit hledisko úměrnosti a přiměřenosti. Z těchto důvodů nebylo ve Vašem případě odstoupení od kupní smlouvy vyhověno.
Co se týče nadiktování informací do reklamačního protokolu, do reklamačního protokolu patří pouze údaje, které jsou pro posouzení vady relevantní. Pokud máte zájem uvést další informace, je možné sepsat své stanovisko mimo reklamační protokol.
S pozdravem
Ilona Plecitá
Oddělení řešení zákaznických podnětů a stížností
________________________________
Zákaznické centrum
T-Mobile Czech Republic a.s.
Tomíčkova 2144/1, 148 00 Praha 4
800 73 73 73
www.t-mobile.cz/kontakt
Číslo požadavku: 1-19798137264
Apple Iphone 5S 16GB Imei:352048069594292
Odstoupení od Kupní Smlouvy
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě skutečně mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.