Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#11329Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 6 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2016, před 9 lety

Bohuslav Cechmeister

Znění stížnosti

Na doporučení prodavačky jsem reklamoval u obuvi odlepenou stélku. Dle reklamačního řádu spol. Baťa se nejedná o vadu. Reklamace zamítnuta. Argumentují tím, že si toto zákazník vyměňuje sám. Mám za to, je-li stélka s obuví pevně spojená (není vyjímatelná) - přilepená nebo přišitá je součásti obuvi. Vyměnit ji lze tak, že původní je nutné nejprve mechanicky odstranit (někdy i zničit) a poté odborně vpravit novou (není to levná záležitost).
Dle mého názoru je reklamační řád v této části neplatný. Ale to je spíše právní spor.


Produkt

Obuv v záruce


Požadované řešení

Provést změny v reklamačním řádu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2016 12:06, před 9 lety

Pokud byla vadná věc součástí výrobku v době prodeje (tzn. nebyla dokoupena zvlášť), je za tuto vadu odpovědný prodávající. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Dle § 2167 občanského zákoníku práva z vadného plnění není možné uplatnit u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci. Jiné omezení (například v reklamačním řádu) není možné, k takovému omezení by se dle § 2174 občanského zákoníku nepřihlíželo.

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2017 17:03, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.