Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V roce 2010 jsem zakoupil V Mountfieldu v Hradci Králové tepelné čerpadlo k bazénu BP-50WS-B. Od zakoupení jsem toto čerpadlo používal bez problému, řídil jsem se dle doporučeného návodu a na zimu jsem jej ošetřil tak jak je v manuálu uvedeno. Po letošní zimě když jsem uváděl bazén do provozu po napuštění vodou začala z čerpadla téci voda. Proto jsem jej odvezl do servisu v HK a nyní mi bylo zděleno že se má reklamace nebyla uznána s odůvodněním že je "Popraskaný výměník,závada je způsobena zamrznutím". Při zazimování vždy odmontuji hadice a když je čerpadlo bez vody tak teprve pak je zajistím proti vniknutí nečistot. Takto to již dělám od roku 2010 kdy jsem jej zakoupil a najednou čerpadlo "zamrzlo". Byla mi nabídnuta oprava za částku 11165,-Kč, i když nevím proč bych ji měl platit když jsem postupoval dle návodu a čerpadlo má záruku 7 let.
tepelné čerpadlo BP-50WS-B, v.č. K1050B1ON0558
Uznat reklamaci a provést opravu - výměna výměníku tepla.
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.