Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Internet od T-Mobile je pomalý a podle poskytovatele nejde na naší adrese rychlost zvýšit (5, 5 Mbit/s, 0,2 Mbit/s). Jsem online vydavatel a potřebuji uploadovat videa, musím tedy pořádit jinou službu. Jako firemní zákazník mám při ukončení služby zaplatit 140 % zbývajících plateb. Tedy nejen měsíční platbu krát počet zbývajících měsíců - T-Mobile při odstoupení navyšuje platbu o 40 %, které mi údajně slevil při podpisu smlouvy. Někde ve smlouvě to je, ale nabídka zněla 423 korun, o žádné slevě jsem ani nevěděl. Požádal jsem vyjádření ČTÚ a dostal odpověď, že T-Mobile nemá právo účtovat mi víc než reálně platím. T-Mobile má jiný názor. Nyní mi ani neumožnil převést smlouvu z firmy na fyzickou osobu, jak mi poradili na pobočce T-Mobile, abych mohl smlouvu ukončit za podmínek upravených zákonem ve prospěch spotřebitele (jako firemní zákazník prý nejsem spotřebitel). To bych za ukončení nekvalitní služby zaplatil cca 2600 Kč (2 roky krát 20 %). T-Mobile ale trvá na tom, abych při ukončení zaplatil cca 8000 Kč, ačkoli když nechám službu doběhnout, zaplatím o 40 % méně. Pokud by vás věc zajímala, mám kolem toho obsáhlou korespondenci a mohu poskytnout vyjádření ČTÚ.
ADSL T-Mobile
T-Mobile by mi měl umožnit ukončení smlouvy za méně absurdních podmínek. Zároveň bych si ale přál, aby se věc změnila systémově. Případně aby se o tomto modelu dozvědělo co nejvíc potenciálních zákazníků, aby se mohli vyhnout uzavření takto nevýhodné smlouvy. Ačkoli jsem na to opatrný, nevěděl jsem v momentě uzavření smlouvy, že se mne jako firemního zákazníka netýká novela zákona, podle které při ukončení platí spotřebitel za nevyužité služby pouze 20% pokutu. Překvapilo mě, že firmy jsou v jiném režimu, a pak šokovalo, že T-Mobile si to navyšuje o dalších 40 %. Největším zklamáním je pak pro mě nezájem T-Mobile ukončit spolupráci tak, abych se necítil poškozený a šikanovaný. Jsem jejich klientem na dané adrese 11 let.
|
Tweet |
Předčasná výpověď smlouvy, která je uzavřena na dobu určitou, je přímo ze zákona možná pouze u spotřebitelů, a to dle § 63 odst. 11 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.
U smluv s podnikateli není přímo ze zákona stanovena možnost předčasné výpovědi smlouvy na dobu určitou. Možnost výpovědi proto záleží na dohodě smluvních stran, respektive obchodních podmínkách operátora, s nimiž při uzavření smlouvy firemní zákazník projevil souhlas. U smlouvy na dobu určitou uzavřené mezi podnikateli není v rozporu se zákonem, pokud předčasné ukončení smlouvy není umožněno vůbec.
Co se týče peněžité sankce za předčasné ukončení smlouvy, je její výše zákonem omezena bohužel opět pouze ve vztahu ke spotřebiteli. U smlouvy uzavřené s podnikatelem může operátor požadovat odškodnění ujednané ve smlouvě či obchodních podmínkách, přičemž jeho výše může činit i 100% zbývajících měsíčních plnění. V daném případě bude tedy záležet na domluvě stran sporu.
Chybně vypočtenou výši odstupného je třeba reklamovat, a pokud operátor reklamaci účastníka na vyúčtování ceny zamítne, je třeba se obrátit na Český telekomunikační úřad. Ten může rozhodnout o oprávněnosti vyúčtovaných částek.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Spotřebitel může využít rovněž následující kontaktní formulář na webové adrese https://www.t-mobile.cz/podpora/kontaktujte-nas.
Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.