Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#11335Připojení k mobilnímu internetu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.06.2016, před 9 lety

Jiří Vagenknecht

Znění stížnosti

• Prodej nevyhovujícího zařízení (modemu Huawei E3372), který v konkrétní lokalitě údajně pokryté signálem fakticky nefunguje
• Nekvaitní modem mně podstatně omezuje práci s notebookem
• Mylné informování ze strany pracovníků O2
• Platím pod sankcí za službu, která fakticky nemohu na potřebném místě využít,
• Totální neochota O2 situaci napravit

podrobnosti obsahuje písemná stížnost zaslaná O2 15. 63. 2016 (opraveny dva překlepy)


Věc: Reklamace? Stížnost? Žádost?

Jsem váš dlouholetý zákazník (Jiří Vagenknecht, Proutěná 407, 14900 Praha 4) a je mi již 74 let. V současné době mám od O2 tyto produkty:
1) pevnou telefonní linku 244473204
2) Internet Optimal Plus 744473204.
3) kredit na mobilní tefon 720259422.
4) mobilní internet 720956621
S vašimi produkty jsem byl do nedávna celkem spokojen. V době cca. od března 2016 jsem k mobilnímu internetu jako náhradu za již zastaralý Axestell menager obdržel za 1 Kč USB modem Huawei E3372. Byl jsem vaším zaměstnancem opětovně ujišťován, že modem bude fungovat i na chalupě v lokalitě Benešov u Semil čp. 62. Dokládal mi i to poukazem na mapu pokrytí.
Po řadě marných pokusů jsem zjistil, že tam nový modem nefunguje. Mezitím ovšem vypršela čtrnáctidenní lhůta pro vrácení. Následovala dlouhá telefonická dohadování s vašimi operátory. Nakonec mně kdosi z nich sdělil, že je v těch místech signál dostupný nyní jen mimo dům, což je pro mě nepoužitelné; připadá mi jako výsměch stálému zákazníkovi.
Navštívil jsem Vaši prodejnu, kde jsem se chtěl domluvit na výměně služby spočívající v nahrazení mobilního internetu bezdrátovým internetem, Internet Air, modem Huawei B215, který tam prokazatelně funguje i uvnitř chalupy
Byl jsem ochoten obětovat na své poměry i nemalé peníze a zakoupit nový modem a platit měsíčně i podstatně víc. Domníval jsem se, že O2 o svůj zisk výměnou služby za službu nepřijde, a nebudu muset platit smluvní penále za zrušení mobilního internetu. Na to však nechtějí nebo nemohou ze své pozice vaši zaměstnanci přistoupit.
Vaše služba mobilního internetu v uvedené lokalitě – jak mně slibovali, a tedy mě mylně informovali vaši zaměstnanci – nefunguje.

Žádám vás, abyste ustoupili od smluvního penale za zrušení mobilního internetu a potvrdili výměnu mobilního internetu za službu bezdrátového internetu.

Spoléhám na brzké vyřízení svého podání. Domnívám se, že by firma O2 mohla mít více ohledů k stálému zákazníkovi a starému člověku.
Jen na okraj: modem Huawei je tak špatně zkonstruován, že přímé připojení k notebooku blokuje i vstup na druhý port USB, připojím.li modem přes rozbočovač nebo krátký kabel, signál přes něj nepřejde. Poznámku vašeho prodavače, že by to chtělo jiný notebook, považuji za poněkud cynickou

S pozdravem.

Jiří Vagenknecht
Proutěná 407
14900 Praha 4

P.S. S politováním jsem konstatoval, že na O 2 neexistuje e-mailové spojení a vše se vyřizuje telefonem nebo chatem. Výzva na webu Napište nám není tak docela pravda.


Produkt

uvedeno v popisu stížnosti


Požadované řešení

funkční mobilní internet v uvedené lokalitě s kvalitním modemem (Internet Air?)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2016 11:04, před 9 lety

Pokud spotřebiteli správně nefunguje služba, je potřeba tuto službu reklamovat a žádat náhradu v rámci reklamace. Službu může spotřebitel reklamovat do dvou měsíců ode dne, kdy se vyskytla závada. Reklamaci je vhodné směřovat mobilnímu operátorovi nejlépe prokazatelně, tedy písemně a doporučeně. Poskytovatel mobilní služby má poté povinnost se reklamací zabývat a do jednoho měsíce od doručení reklamace má povinnost reklamaci vyřídit.

Pokud by mobilní operátor reklamaci zamítl, případně by reklamaci nestihl vyřídit včas, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci).

Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.6.2016 13:37, před 9 lety

Dobré odpoledne,

Vaše reklamace byla doručena 17. 6. 2016. Momentálně ji zpracovávají kolegové z oddělení Reklamací a stížností. Požádala bych Vás o trpělivost. Po prošetření celé záležitosti Vás budeme kontaktovat. Lhůta pro vyřízení reklamace je jeden měsíc.

S pozdravem

Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2016 09:45, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.8.2016 17:44, před 8 lety


Jiří Vagenknecht

Domníval jsem se, že O2 (S. Čermáková) bude dTest informovat, jak avizovala 30. 6. Na své písemné podání jsem mezitím obdržel zcela zamítavou odpověď, formálně zdvořllou, o to ale více nestoudnou a v argumentaci zcela nelogickou a nepravdivou. Jsem několik dní mimo domov a text nemám po ruce, zašlu v příloze 5. 8. Jsem zvědav na názor dTestu. Děkuji za Váš zájem. Nerad bych takové jednání nechal bez další JV

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.8.2016 09:39, před 8 lety

Dobré dopoledne,

o výsledku šetření Vás měli informovat kolegové z oddělení Reklamací, což také učinili. Vzhledem k tomu, že dne 30. 6. 2016 nebylo možné se s Vaší osobou spojit telefonicky, zaslali Vám vyjádření poštou.

S pozdravem

Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.8.2016 21:35, před 8 lety


Jiří Vagenknecht

Komentář k vyřízení stížnosti pod zn. O2 1-47073644026, evidované u dTest pod č. 11335 a k mé korespondenci s O 2
1. informace O 2 o úrovni signálu v lokalitě Benešov u Semil čp. 62 je zavádějící a nepravdivá. Mapa pokrytí na webu O2 se nezmiňuje o pravděpodobném výskytu radiového signálu, ale ve své dikci ho zaručuje. Podle této Mapy se v souladu s Provozními podmínkami orientoval zákazník a postupoval také operátor v prodejně. O 2 podle specialistky na reklamace tedy nabízí službu, kterou nemůže zaručit, a tak klame zákazníka.
2. Cituji: O 2 nezaručuje, že v oblastech na Mapě vyznačených jako pokryté příslušným radiovým signálem, Účastník vždy dosáhne připojení k M obilní síti. K čemu potom má taková Mapa smysl a jak se lze podle ní orientovat při nákupu Služby.
3. Cituji: O 2 neodpovídá za zhoršení kvality služby fyzikálními vlivy anebo charakterem použitých technologií. Podotýkám, že předešlé připojení přes modem Axesstel nebylo příliš kvalitní. Ale nějak fungovalo. Tehdy také technik O 2 doporučil nákup vnější směrové antény, která připojení učinila snesitelným. Od té doby asi vstřícnost a péče o zákazníka ze strany O 2 propadla k nule. O 2 mně tedy prodala technologii, o níž by kvalifikovaný pracovník už mohl vědět, že v daném místě nebude vůbec nebo jen velmi špatně fungovat. Takový postup považuji za vědomé poškození zákazníka.
4. Odstavec odpovědi začínající Podstatou mobilních služeb … jsou s prominutím nesmyslné žvásty. Jen podotýkám, že jsem se pokusil využít Mobilní službu na místě, kde Mapa pokrytí zaručuje signál a že při použití předchozí technologie Axesstel připojení jakžtakž fungovalo.
5. Cituji: K Vašim námitkám, týkajícím se poskytnutí informací na značkové prodejně nemohu zaujmout objektivní stanovisko, neboť jsem nebyla přitomna danému jednání. Převedeno do srozumitelné češtiny: O2 není odpovědná za to, jak její pracovníci informují zákazníky a zda je použitelné to, co jim prodávají. A specialisté pro reklamace jaksi automaticky považují zákazníky za lháře. Doporučuji potenciálním zákazníkům mít při každém jednání v O 2 diktafon a svědka.
6. Jen na okraj: ke kvalitě modemu Huawei E3372: jenevýkonný, chybně konstruovaný, ve srovnání s bývalým modemem Axesstel prostě šmejd (podrobnosti v textu stížnosti). Má komunikace s firmou Huawei je kapitola sama pro sebe – o naprosté nevstřícnosti a nezájmu o ty, kdo používají její produkty.
7. K přípisu Guru S. Čermákové z 2. 8. 2016 na webu dTestu: domníval jsem se, že pokud se obrací dTest na O 2, obdrží od něj také nezávisle na stěžovateli odpověď na stížnost. Jak ostatně avizuje přípis téže pracovnice O 2 z 30. 6. 2016. Svou stížnost jsem zaslal O 2 písemně. Písemnou odpověď jsem považoval za samozřejmost. Že to chtěli z reklamací O 2 řešit pouze telefonicky, považuji za neomalenost, neslušnost i absenci firemní kultury.
Resumé
Podle vyřízení stížnosti firma O 2 neodpovídá vůbec za nic: ani za irelevantní informace poskytované ústně i elektronicky zákazníkovi, ani za postup svých pracovníků, ani za prodej nevhodné a nekvalitní technologie. Argumentace firemním blábolem mi nepřipadá v souladu s morálkou a zdravým rozumem. Mnou navrhované řešení by bylo i tak pro mě dost nevýhodné a dost velkým trestem za důvěru v solidnost, korektnost a vstřícnost O 2.
S vyřízením stížnosti ze strany O 2 jsem naprosto nespokojen a zvažuji co dál.

5. 8. 2016 Jiří Vagenknecht

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2016 09:42, před 8 lety

Jak již bylo uvedeno v předchozím vyjádření dTestu, byla-li reklamace služby zamítnuta, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.8.2016 14:06, před 8 lety

Dobré odpoledne,

Váš nesouhlas jsem předala na kolegy z oddělení Reklamací a stížností. Do měsíce Vás budou kontaktovat.

O výsledku budeme opět informovat Vás, tedy majitele služby, který stížnost podal.

S pozdravem

Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.9.2016 20:39, před 8 lety


Jiří Vagenknecht

Hodnocení:

Komentář: Obdržel jsem dopis z O2 s datem 31. 8. 2016 od p. Petra Moravcxe, Supervizora pro Reklamace. Mám-li obsah onoho přípisu charakterizovat jednou větou, pak by zněla: Firemní šiml opět zhluboka zařehtal. Reklamace opětovně zamítnuta. Přijímám to s maximálním nepochopením, ale upřímně řečeno po předchozích zkušenostech s O2 jsem nic jiného nečekal.
Text víceméně omílá zaklínadla notoricky známá z předchozí korespondence, která si p. Supervizor mohl ušetřit. Opětovně opomíjí tyto skutečnosti: O2 nabízí mobilní připojení k internetu (viz mapa pokrytí) tam, kde nefunguje. Pracovníci O2 o kvalitě služby mylně informují zákazníka. O 2 deklaruje, že neodpovídá za činnost svých zaměstnanců. Kvalita připojení ve srovnání s dříve použitým modemem Axesstel klesla k nule. USB modem Huawei E3372 je nekvalitní výrobek (podle mého názoru šmejd). Předpokládat trochu firemní sebereflexe, neformální korektnosti a vstřícnosti asi vůbec nelze.
Tenhle případ je velkou ostudou O 2. Ale nemíním už s firemním mastodontem a byznisovou byrokracií ztrácet čas ani síly, zejména kvůli svému zdraví.
Jiří V 6. 9. 2016agenknecht