Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 15. 8. 2012 jsem v obchodě Eshopbaby – Vávra, Kulhavého 669, Praha 4 zakoupila přebalovací podložku s pevnou deskou 50x80 cm Scarlett za 390 Kč. Dne 13. 6. 2013 jsem toto zboží reklamovala na výše uvedené prodejně z důvodu popraskání plastu ve spodní části podložky – ve svislých spárách, kde je podložka nejvíce namáhána. Praskliny byly ostré, obávala jsem se možného poškrábání nebo pořezání přebalovaného dítěte. Dne 27. 6. 2013 jsem si podložku převzala zpět, reklamace byla výrobcem (Zdzislaw Krajewski-SCARLETT, Drahénská 500, Novosedlice) neuznána s odůvodněním, že se jedná o opotřebení, ne skrytou vadu.
Dále je uvedeno, že kontrolou bylo zjištěno:
Přebalovací podložka béžové barvy, uvedených rozměrů
-Podložka přišla do kontaktu s agresivním mycím prostředkem, z tohoto důvodu dochází k předčasnému opotřebení, trhání a praskání potahové fólie PVC – viz upozornění a varování na zadní straně přebalovací podložky
-Oprava je možná pouze novým potažením – tato služba je však placena
S uvedeným zjištěním, že podložka přišla do kontaktu s agresivním prostředkem, nemohu souhlasit. V prodejně Eshopbaby jsem obdržela telefonní číslo na výrobce, že odvolat se můžu přimo na něj. Zároveň jsem byla prodavačkou dotázána, zda při přebalování používám dětské vlhčené ubrousky – což je na etiketě pultu zakázáno. Vlhké ubrousky používám jen při cestování = ne doma při přebalování dítěte na pultu (doma používám stříhaný papír Pervit/Perlan z lékárny) a podložku myji čistou vlažnou vodou z vodovodu – v souladu s návodem k použití na zadní straně.
Telefonicky jsem se s výrobcem pokusila o domluvu, že neuznání reklamace není podloženo pravdivými údaji, ale výrobce na svém vyjádření trvá. Tj. že se jedná o opotřebení, ne o vadu výrobku, že byl myt agresivním prostředkem a že mi podložku mohou znovu potáhnout, ale na mé náklady.
Cítím se být poškozena závadou výrobku, za který jsem řádně zaplatila pořizovací cenu, ale také jednáním výrobce.
Za přehodnocení stanoviska předem děkuji,
Jana Kaiserová, za svobodna Srbová
přebalovací podložka s pevnou deskou 50x80 cm Scarlett
Požaduji opravu zdarma v záruční době nebo nový výrobek. V opačném případě předám podložku soudnímu znalci k posouzení pravdivosti údajů.
|
Tweet |
Práva z odpovědnosti za vady (reklamace) se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena dle § 625 občanského zákoníku.
Do 6 měsíců od koupě zboží může spotřebitel uplatnit tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 odst.3 občanského zákoníku a požadovat tak výměnu věci za novou nebo opravu věci.
Z těchto variant si volí spotřebitel.
Právě do 6 měsíců od koupě se má za to, že zde byla vada již při převzetí (např. vada materiálu) a prodávající je povinen prokázat opak, tedy, že tu vada nebyla v době koupě dle § 616 odst.4 občanského zákoníku.
Subjekt Vávra David byl o podaných stížnostech informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli stížnost uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.