Společnost


ELK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11343Společnost neřeší odstranění vad v zákonných lhůtách

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.06.2016, před 9 lety

Libor Jiránek

Znění stížnosti

Minulý rok jsme ELK oznámili přes 30 vad. V září, říjnu a prosinci. Tyto nejsou dodnes vyřešeny a objevují se další. Dále pak máme nesrovnalosti ve vyúčtování konečné ceny, kdy nám bylo doporučeno vyčerpat zbývající část hypotéky přes tuto společnost, ale částku 300.000,- Kč nám dodnes nevrátili, jak slíbili.


Produkt

ELK Comfort 128 v provedení Practic


Požadované řešení

Odstranění vad,u estetických vad, které nemají vliv na funkčnost jsme ochotni se domluvit na finanční kompenzaci, vrácení přeplatku 300tis. Kč, nebo jak jsme navrhli a ELK zamítlo odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2016 10:07, před 8 lety

Jestliže se na díle vyskytnout v záruční době vady, má spotřebitel právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu. U vady, která je podstatným porušením smlouvy, může rovněž od smlouvy odstoupit.

Vady je třeba je u zhotovitele reklamovat bez zbytečného odkladu poté, kdy byly nebo měly být zjištěny. Jestliže nelze reklamaci uplatnit telefonicky nebo emailem, doporučujeme komunikovat z důvodu prokazatelnosti právního jednání písemně s dodejkou.

Nereaguje-li tedy prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ELK s.r.o.,Planá nad Lužnicí, Strkov, Strkovská 297). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné.

Podnikatel má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, jinak se dopouští správního deliktu a je možné jej za to sankcionovat podle zákona. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení § 19 odst. 3 ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Pokud společnost zadržuje peníze spotřebitele bez právního důvodu a odmítá je vydat zpět, doporučujeme vyzvat podnikatele k vydání tzv. bezdůvodného obohacení. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2017 16:51, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.