Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#11348Změna tarifů pevné linky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2016, před 9 lety

Milan Valoušek

Znění stížnosti

Dobrý den,

využíváme pevnou linku a internet (jiná možnost internetu u nás není) od společnosti O2. Pevnou linku používáme velmi sporadicky (babička). Vzhledem k tomu, že je vše napsané na babičku, tak čerpá slevu na důchodce ZTP. Celkově jsme platili cca 360 kč a nyní po změně tarifu platíme cca 580 kč, protože nejlevnější tarif pevné linky je za 299 kč. Argumentem je, že máme volání na pevné i do mobilních sítí, ale na to máme mobilní telefony (firemní benefit), tak tuto službu vůbec nevyužijeme a žádná jiná možnost není, pouze zrušení. Takže je to jednoznačně zaměřené, aby co nejvíce vybrali od důchodců, kteří vlastní pevnou linku. U nás není jiná možnost internetu, tak kdybych si nechal pouze internet, tak bychom platili 505 kč, protože sleva se vztahuje pouze na hlasové služby, tedy na pevnou linku. Informace o změně tarifu, byla napsaná jen tak "mimochodem", malým písmem, na konci faktury v minulém období.

Děkuji Valoušek


Produkt

Hlasové služby O2 - pevná linka


Požadované řešení

Ponechat původní řešení nebo podobný princip. Základní tarif na pevnou linku + doplňkové služby, tj. volné minuty, internet. Tím vznikne možnost slevy pro důchodce a odečet od koncové ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2016 10:12, před 9 lety

Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.

Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.7.2016 13:03, před 9 lety

Dobrý den,

tarify na pevné lince měníme z důvodu zjednodušování naší nabídky. Dnes již není člověk zvyklý počítat volné minuty a ohlížet se na to, zda volá do pevné, nebo mobilní sítě.

Změnu provádíme po předchozím upozornění na vyúčtování, které není schováno vzadu na faktuře, ale je na místě, kde jsou souhrnné informace k účtovanému číslu.

V případě, že se změnou nesouhlasíte, můžete pevnou linku zrušit (to jste mohl do samotné změny bez výpovědní lhůty, nyní s ní). U pevné linky nejsou závazky, tudíž za zrušení nezaplatíte žádnou sankci. Osobně bych Vám to nedoporučoval z důvodu slevy pro zdravotně postižené, neboť, jak sám zmiňujete, celkovou měsíční částku byste měl poté vyšší. O2 slevu pro zdravotně postižené a státní příspěvek lze čerpat pouze v případě, kdy máte hlasovou službu.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.7.2016 13:59, před 9 lety


Milan Valoušek

Tak jste mě to pěkně shrnuli, nic co bych nevěděl.Vy tomu říkáte zjednodušení nabídky, ja tomu říkám, že nedáváte jinou možnost a volbu kolik chce kdo provolat. Udělali jste si z lidí rukojmí, hlavně z důchodců, lepší se počítá vydělaných pravidelných 299 Kč za měsíc, věřte že se lidi ohlíží kam volají. Nebojte, já službu vypověděl 505 Kč bez příspěvků je lepší jak 580 s příspěvky za 2 hovory za měsíc. Přeji Vám, aby od Vás odešlo co nejvíce zákazníků a aby DTest dotáhl žalobu na Vaši společnost ke zdárnému konci. Děkuji Valoušek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.7.2016 15:18, před 9 lety

Dobré odpoledne,

je mi líto, že jste se nakonec rozhodl službu zrušit. U změny tarifu jsme však postupovali v souladu s platnou legislativou a Všeobecnými podmínkami.

Jestli chcete, můžeme se podívat na současné nastavení a zjistit, zda není možné někde něco uspořit. K tomu budeme potřebovat telefonní číslo pevné linky. Poslat nám ho můžete přes www.o2guru.cz/guru. Děkuji.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.7.2016 15:42, před 9 lety


Milan Valoušek

Hodnocení:

Komentář: Je to boj s větrnými mlýny :-). Děkuji za vyjádření, alespoň mohu publikovat Vaše stanovisko.