Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Sekačka byla zakoupena s tím, že bude doprava zdarma. Nákladní automobil na místo určení nedojel, protože měl pneu bez vzorku a sekačku vyložil na polní cestě a k dohodnutému předvedení sekačky nedošlo. Při pokusu o spuštění a odzkoušení sekačky spotřebitel zjistil, že sekačka se po cca padesáti metrech zastaví protože se jí svíčka zanese karbonem. Byly provedeny pokusy i použít tak zvanou plynovou páčku, ale v žádné poloze sekačka neměnila rychlost. Podle návodu měla být rychlost měnitelná. Výbava sekačky nebyla ve shodě s návodem a návod nebyl česky a srozumitelný. Měla mít uzávěr paliva a ten vůbec na sekačce nebyl. Vzduchový filtr byl na jiné straně než bylo napsáno v popisu. Takže sekačka nebyla ve shodě s popisem v návodu a měla problémy ujet pár desítek metrů. Sekačku se spotřebitel ihned pokusil prodejci vrátit, což prodejci telefonicky oznámil. Protože pracovník e-shopu slíbil, že dá o možnosti využít prodejcovu zprávu. prodejce se zprávou tak dlouho otálel, až uplynula 14 denní možnost sekačku vrátit. Sekačku nechal spotřebitel odvézt do prodejny a reklamoval ji zejména pro nefunkčnost a odlišnost výrobku od návodu. Po uplynutí 30denní lhůty, při návštěvě prodejny a dostal spotřebitel protokol o záruční opravě, ze kterého se dozvěděl o úpravě sekačky, o které jsem nebyl při koupi informován. Podle protokolu měla být sekačka funkční, ale neměla mít plynovou páčku. Předvedení prodejcem bylo odmítnuto. Návod nebyl opraven. Obsahoval nečeská slova a byl stále nesrozumitelný. Písemný vyjádření odmítl prodejce spotřebiteli dát. S dotazy prodejce odkázal spotřebitele na servis. V březnu 2013 se spotřebitel cestou ČOI dostal k dalšímu návodu, který však nebyl stále česky a obsahoval nepravdivé údaje.
Při dotazu v reklamačním oddělení v Ruzyni byla ukázána spotřebiteli krabice ve které měla být údajně sekačka, ale neodpovídalo to žádnému vyobrazení z návodu. Na požadavek předvedení sekačky v provozu bylo sděleno, že firma nemá benzin ani olej. Podle protokolu o záruční opravě měl být v sekačce olej.
Sekačka Vega je benzinová a má být s pojezdem
Protože sekačka ukázaná neodpovídala žádnému vyobrazení v návodu a návod obsahoval i ve třetím obdrženém vyhotovení nepravdivé údaje, jedná se o neodstranitelné vady a podle Občanského zákoníku § 622 spotřebitel požaduje odstoupení od kupní smlouvy. Vrácení zaplacené částky a uhrazení nákladů na dopravu sekačky k prodejci.
|
Tweet |
V případě, že je uplatněn rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku je povinný prodejce dle přání zákazníka uvést výrobek do souladu s kupní smlouvou opravou nebo výměnou. Dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má prodejce povinnost vystavit reklamační protokol, zaznamenat do něj informace o případné opravě a písemně odůvodnit případné zamítnutí reklamace.
Dle § 15 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinný na žádost spotřebitele výrobek předvést. Zároveň dle § 11 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinný poskytnout návod k obsluze s informacemi uvedenými v §§ 9 a 10 zákona o ochraně spotřebitele písemně a v českém jazyce.
Společnost eCommerce Bohemia, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.