Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o radu v postupu výpovědi.
Před rokem (červen 2015) jsem se zaregistroval do registru dlužníků, účet neověřil (podle informací na webových stránkách není autorizace povinná) a koupil placenou službu na pět let Moje závazky - 2000,00Kč. Rád by službu vypověděl, ale nejsem si úplně jistý dobou výpovědi uvedenou ve smluvních podmínkách - ,,Pokud nebude vypovězena do 30 dní před uplynutím 5 let, bude uživateli účtován poplatek na další období". Nevím, zda mohu vypovědět smlouvu teď, nebo musím čekat další čtyři roky a vypovědět až v květnu 2020?
V závěrečných ustanoveních smluvních podmínek této služby je uvedeno-,, Uživatel se zavazuje do 14 dnů ověřit účet k prokázání identity žadatele pomocí předepsaného formuláře, který je přístupný v administraci uživatele. Pokud tak neučiní, je technický správce Cerd ČR oprávněn penalizovat uživatele smluvní pokutou ve výši 1000,- za každé prodlení 30 dní." Nevím, jakým způsobem se mám k této informaci postavit, jestliže autorizace úču je pouze doporučená.
Děkuji za radu.
S pozdravem
Petr Mecel
Vypovědět smlouvu bez penalizace kvůli neověření účtu.
|
Tweet |
Dle čl. 6 smlouvy o poskytnutí služby CERD Moje závazky a bonita je tuto smlouvu možné vypovědět minimálně 30 dní před uplynutím 5 let. Pokud tak spotřebitel neučiní, smlouva se automaticky prodlouží na dalších pět let. Výpověď je tedy možné zaslat dříve. Spotřebiteli však doporučujeme, aby si ponechal po celou dobu trvání závazku dokumenty, prokazující, že smlouva byla na další období vypovězena (kopii výpovědi, poštovní dodejku, atd.). Je také vhodné, aby spotřebitel společnost požádal o vydání potvrzení, že smlouva byla skutečně vypovězena a že již nebude prodloužena.
Pokud autorizace účtu byla pouze doporučená (spotřebitel nebyl povinen ji učinit), nemůže společnost spotřebitele sankcionovat za to, že autorizaci neprovedl. Lze-li totiž obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější. Je proto vhodné zajistit podklady prokazující dobrovolnost autorizace (např. print screen nabídky na webových stránkách atd.).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.