Společnost


CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11350Výpověď smlouvy a penále podle smluvních podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 4 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2016, před 9 lety

Petr Mecel

Znění stížnosti

Dobrý den,
prosím o radu v postupu výpovědi.
Před rokem (červen 2015) jsem se zaregistroval do registru dlužníků, účet neověřil (podle informací na webových stránkách není autorizace povinná) a koupil placenou službu na pět let Moje závazky - 2000,00Kč. Rád by službu vypověděl, ale nejsem si úplně jistý dobou výpovědi uvedenou ve smluvních podmínkách - ,,Pokud nebude vypovězena do 30 dní před uplynutím 5 let, bude uživateli účtován poplatek na další období". Nevím, zda mohu vypovědět smlouvu teď, nebo musím čekat další čtyři roky a vypovědět až v květnu 2020?
V závěrečných ustanoveních smluvních podmínek této služby je uvedeno-,, Uživatel se zavazuje do 14 dnů ověřit účet k prokázání identity žadatele pomocí předepsaného formuláře, který je přístupný v administraci uživatele. Pokud tak neučiní, je technický správce Cerd ČR oprávněn penalizovat uživatele smluvní pokutou ve výši 1000,- za každé prodlení 30 dní." Nevím, jakým způsobem se mám k této informaci postavit, jestliže autorizace úču je pouze doporučená.
Děkuji za radu.

S pozdravem
Petr Mecel


Požadované řešení

Vypovědět smlouvu bez penalizace kvůli neověření účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2016 11:44, před 9 lety

Dle čl. 6 smlouvy o poskytnutí služby CERD Moje závazky a bonita je tuto smlouvu možné vypovědět minimálně 30 dní před uplynutím 5 let. Pokud tak spotřebitel neučiní, smlouva se automaticky prodlouží na dalších pět let. Výpověď je tedy možné zaslat dříve. Spotřebiteli však doporučujeme, aby si ponechal po celou dobu trvání závazku dokumenty, prokazující, že smlouva byla na další období vypovězena (kopii výpovědi, poštovní dodejku, atd.). Je také vhodné, aby spotřebitel společnost požádal o vydání potvrzení, že smlouva byla skutečně vypovězena a že již nebude prodloužena.

Pokud autorizace účtu byla pouze doporučená (spotřebitel nebyl povinen ji učinit), nemůže společnost spotřebitele sankcionovat za to, že autorizaci neprovedl. Lze-li totiž obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější. Je proto vhodné zajistit podklady prokazující dobrovolnost autorizace (např. print screen nabídky na webových stránkách atd.).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2017 16:53, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.