Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11363Nevrácený přeplatek na pojistném

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2016, před 9 lety

Lucie Lehká

Znění stížnosti

Řádně jsem u Kooperativy ukončila životní pojištění a přišlo mi od nich potvrzení, že pojištění zaniklo k 30.4. Pozdě jsem však zrušila trvalý příkaz a tak se odeslala koncem dubna platba na květen. Poslala jsem jim email s žádostí, aby tento přeplatek vrátili. Vzhledem k tomu, že mi u nich nevznikl žádný storno poplatek, předpokládala jsem, že mi částku obratem pošlou zpět. Ovšem Kooperativa se mi ozvala s tím, že u nich žádný přeplatek neevidují a že peníze (cituji) použije na nákup podílových jednotek fondů, a to podle platného alokačního poměru, tzn. je již investováno. Nesouhlasím s tímto chováním a dokonce poslali do háje i finanční poradkyni, která mi smlouvu zařizovala. Toto chování beru jako okrádání a očekávám, že se Kooperativa chytne za nos a problém urychleně vyřeší.


Produkt

Životní pojištění 1422803683


Požadované řešení

Vrátit přeplatek ve výši 760,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2016 16:28, před 9 lety

Byla-li smlouva o životním pojištění zrušena (závazek zanikl), je společnost povinna vydat přeplatek, který spotřebitelka omylem uhradila. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, jednalo by se o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem společnosti, je vhodné podat u této společnosti stížnost. Nebude-li spotřebitelka se svou stížností úspěšná, je možné také podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2016 14:57, před 8 lety

Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.