Společnost


K Servis Bohemia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11379Nedůstojná autobusová doprava

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.07.2016, před 9 lety

Tomáš Novák

Znění stížnosti

Jsem pravidelný cestující společnosti K Servis Bohemia.
Největší problém mám s paní majitelkou, která evidentně nemá dostatek prostředků na autobusy a jejich údržbu a ani dostatečně autoritativní přístup ke svým zaměstnancům.
Bohužel jako platící zákazník nad těmito problémy mohu přimhouřit oko jednou či dvakrát, ale ne vždy.
Na firemní email již píši několik let, ovšem bez odezvy, ať už písemné či faktické.
Konkrétně:
Technické problémy s autobusy (občas je to směšné, ale žádný slušný dopravce by nepřipustil v takovém stavu výjezd). Například – u několika jízd jsem byl svědkem činnosti řidiče, který musel při každém otevírání i zavírání nástupních dveří vstát a pomoci jim. Nebo jsme zůstali někde viset, protože se něco rozbilo, vysypalo, ulomilo a podobně.(Toto bohužel nemohu uvádět konkrétně, protože technickým věcem nerozumím.) Jako nejhorší argument uvádím nedávný případ, kdy se autobus za jízdy vznítil, což proběhlo naštěstí bez mé přítomnosti. Sedačky jsou nechutně špinavé a zapáchají. Nikdy jsem neviděl žádného řidiče dělat jakýkoli úklid.
Musím upozornit, že sami řidiči častokrát zapáchají několikadenním potem, cigaretami a několikrát se mi stalo, že jsem dokonce cítil alkohol.
Co se týká technického stavu autobusů, jako jeden z velkých problémů je klimatizace/větrání.
Větrání většinou žádné není a když je spuštěné(na půl žerdi), tak z něj vychází smrad zkažených vajec.
Pro někoho, kdo dojíždí téměř denně a tráví 12h týdně v autobuse je čisté dýchatelné klima uvnitř hned po bezpečnosti na předním místě.
Je to velký psychický nápor vydržet v horkých dnech v dopravním prostředku bez větrání. Tím spíše, když s tím nemůžete nic dělat.
K tomuto problému bych mohl napsat kratší knihu. Stručně- řidič si otevře u sebe okénko a pak se diví, že si stěžujeme, že je horko i když zapnul klimatizaci. Na otázku, zda se zapne větrání, běžně dostávám odpověď ve stylu - nefunguje, nejde, nemám, neumím.
Jako poslední bod selhání vedení společnosti je přístup prostřednictvím jízdního řádu. Jelikož je na této trase další společnost, která není o mnoho lepší, mohlo by se zdát, že v konkurenčním boji, budou mezi sebou bojovat pomocí zlepšování služeb. Bohužel realita nemůže být vzdálenější. Oni mezi sebou soupeří pomocí změnou časů v jízdním řádu. Takže se mně jako cestujícímu nejednou stalo, že jsem přišel na zastávku a autobus prostě nejel anebo odjel o 20 minut dříve. Tento týden se stalo, že pan řidič z jedoucího autobusu na čekajících 15 vlastních klientů zařval a to doslova: "Lidi neblbněte, teď to nejede". Při tom se smál a ihned ujel.
Když jsme hned vzápětí ověřovali tuto informaci podanou dost zvláštním způsobem, dostali jsme po telefonu pouze fakta...najeli jsme na prázdninový JŘ o tři dny dříve. Nikde jinde než na svých stránkách neinformovali a i tam to udělali jen pár minut předtím.


Požadované řešení

Stálý jízdní řád, bezpečnou jízdu v čistém větraném prostředí s profesionálním přístupem jak řidičů tak vedení společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2016 09:58, před 9 lety

Dopravce je povinen v zájmu řádné péče o cestující při poskytování přepravních služeb zejména zajistit podávání informací o jízdních řádech, o tarifu a o vyhlášených přepravních podmínkách, a to na místech určených pro styk s cestujícími a oznamovat zpoždění spoje, a to ve vozidle a ve stanici, jsou-li vybaveny informačním zařízením pro cestující, je-li zpoždění 10 minut a více oproti jízdnímu řádu; to neplatí pro městskou hromadnou dopravu.

Zákon 89/2012 Sb., občanský zákoník upravuje závazky ze smluv o přepravě v ustanovení § 2550 a následující. Ustanovení § 2550 říká, že smlouvou o přepravě osoby se dopravce zavazuje přepravit cestujícího do místa určení a cestující se zavazuje zaplatit jízdné.
Dle § 2551 se dopravce postará při přepravě o bezpečnost a pohodlí cestujícího, přičemž ale podrobnosti stanoví přepravní řády.

Zákon o silniční dopravě č 111/1994 Sb., stanoví podmínky za kterých lze provozovat autobusovou dopravu. Pokud zákon nestanoví jinak, lze autobusovou dopravu provozovat jen na základě koncese a za podmínek stanovených v § 6 zákona 111/1994 Sb. Zákon stanovuje zejména profesní a bezpečnostní požadavky na řidiče.

V případě podezření, že dopravce užívá k přepravě vozidlo s nevyhovujícím technickým stavem, doporučujeme nejprve podat oficiální stížnost dopravci doporučeným dopisem s dodejkou na adresu dopravce. Pokud ani přes opakované stížnosti nedojde ke zlepšení situace, je možno si stěžovat na Krajském úřadu odboru dopravy, který přijímá stížnosti na nespokojenost s veřejnou dopravou

Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům a řádném plnění pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2017 07:31, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.