Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 9. 6. 2015 si má přítelkyně ve společnosti Alza zakoupila mobilní telefon THL 4000 White Dual SIM. S MT byla přítelkyně spokojená do té doby, než se u něj začalo projevovat několik závad (při běžném provozu se mobilní telefon dost často zasekne a je třeba ho restartovat; po focení je na fotografii tmavá šmouha, která jde vidět již při focení na displeji a i uvnitř objektivu fotoaparátu; MT hlásí nedostatek paměti, přestože dostatek paměti má, problém se projeví i po obnovení továrního nastavení a potíže jsou občas i s nabíjením, mobil se nenabíjí), proto jsme se ho dne 8. 6. 2016, po roce od zakoupení, rozhodli reklamovat.
Dnes 4. 7. 2016 přítelkyni od Alzy přišel email s tím, že opravu zamítli, že došlo k mechanickému poškození věci / poškození nevhodným zacházením a tím záruka zaniká.
Vzniklé závady přítelkyně nezpůsobila svým zapříčiněním a ani jim nemohla nijak zabránit. MT kromě pár oděrek od běžného používání vypadá jako nový (byl nošen v plastovém krytu a displej chrání folie).
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem
Procházka Dominik
THL 4000 White Dual SIM, sériové číslo - 354635061159609
opravit zboží v záruce / vyměnit zboží / vrátit peníze
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození způsobené spotřebitelem.
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Procházko,
omlouvám se Vám za opožděnou reakci, kolegové mi zapomněli dát vědět ve chvíli, kdy uskutečnili potřebné úpravy v systému a připravili doklady.
Zajistila jsem pro Vás přezkoumání reklamace a jak již víte, bylo úspěšné ve Váš prospěch. Kolegové Vám již vrátili platbu za zboží, věřím proto, že je situace dořešená k Vaší spokojenosti.
Pokud by se cokoliv vyskytlo, neváhejte se na mě obrátit.
Přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.