Společnost


Josef Machalík

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11387Nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 1 den 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.07.2016, před 9 lety

Monika Sosnová

Znění stížnosti

Dne 23. 4. 2014 jsem zakoupila hodinky POLICE, 23. 4. 2016 jsem podala reklamaci, kvůli prasklému pásku hodinek. Bylo mi řečeno, že budu kontaktována po vyřízení reklamace. Asi 18. 6. 2016 jsem byla nucena jít na prodejnu, protože mě nikdo neinformoval o stavu reklamace. Prodavačka mi řekla, že hodinky na prodejně nejsou a že se mi ozve majitel na tel.číslo, které jsem tam ten den nechala. Včera, tedy 3. 7. 2016 jsem znovu šla na prodejnu, protože slibovaný telefonát neproběhl. Bylo mi řečeno, že reklamace je zamítnutá, protože vady pásku se nevztahují do reklamovatelných vad a že měli mé tel.číslo špatně napsané, ale na mém rekl.listě je číslo správně. Zboží jsem nepřevzala a napsala mail majiteli. Navrhovala jsem vrácení peněz, protože nebyla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace, majitel navrhoval, abych si zaplatila 1200,- za nový pásek a případné nahrazení nákladů na cestu na prodejnu. Chtěla bych však využít svého práva na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, obávám se ale, že pokud pošlu majiteli odstoupení od smlouvy, peníze mi nepošle. Jak můžu postupovat?


Produkt

Pánské hodinky POLICE


Požadované řešení

Přála bych si, aby mi byly vráceny peníze. Náklady na cestu nepožaduji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2016 21:34, před 9 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat (prodávající by musel prokázat, že spotřebitelku o vyřízení reklamace včas informoval).

Lhůta začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Odstoupení doporučujeme z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2017 07:41, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.