Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dostal jsem od Vaší firmy:
zákaznické číslo: 5951913
číslo zásilky / variabilní symbol: 5951913002
částka: 298,-Kč
produkt NeoSlim - 20 tablet s dopisem ve smyslu - doporučená dávka... a v P.s.: upozornění na nedoplatek ve výši 79,-Kč.
Nejsem si vědom nějaké objednávky, která nebyla uhrazena, pokud to není ten případ, kdy pošlete něco zdarma a zákazník platí poštovné. Ani toho si nejsem úplně vědom, ale nevylučuji to.
Nicméně nechci být Vaší společností nadále kontaktován a prosím o vyjasnění nastalé situace. Pokud tak neučiníte, budu nadále celou situaci považovat za ukončenou bez závazků.
Michal Körney
Písemné vysvětlení a potvrzení oboustranné "bezdlužnosti" vůči sobě.
|
Tweet |
Jedná-li se o neobjednané plnění, tedy případ, kdy si spotřebitel nic neobjednal (ani po telefonu nesouhlasil se zaslání vzorku zdarma), nemusí za toto zboží platit a může si zboží ponechat. Je vhodné obrátit se na společnost, že si zasílání neobjednaného zboží spotřebitel nepřeje a aby jej společnost neobtěžovala s požadavky na zaplacení. Obecně lze doporučit formu písemnou (zaslat doporučeně s dodejkou a nechat si kopii upozornění od smlouvy).
Pokud však byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím telefonu, je spotřebitel povinen plnit svou smluvní povinnost (zaplatit za přijaté zboží). Má však také možnost v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. V případě, že nebyl o právu na odstoupení poučen, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, ruší se závazek od počátku a smluvní strany jsou povinny vrátit si poskytnutá plnění (kupující je povinen vrátit přijaté zboží).
Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Pane Körney, byl jste telefonicky kontaktován s nabídkou vyzkoušet si doplněk stravy z našeho sortimentu dle vlastního výběru s tím, že jí jako první zašleme uvítací balíček zdarma a platí se pouze poštovné a balné 79 Kč. Uvítací balíček byl expedován dne 9.5.2016 jako "Balík do ruky" prostřednictvím České pošty (číslo zásilky DR1193302325U - dle pošty dodáno dne 20.5.2016).
Nabídkový hovor má předepsanou strukturu a to, že se jedná o nabídku s pravidelným odběrem v něm padnout musí, jinak ani my nepovažujeme objednávku za platnou. Rozhodně se vyhrazujeme proti paušalizování konstatování že „většinou totiž v telefonu jasně nezazní, že jde o pravidelné dodávání“. Prokáže-li se nedodržení postupu, veškeré náklady pak dáváme na vrub volajícího.
Pan Körney v objednávkovém hovoru o systému zasílání informován byl, tak jsme po 20 dnech expedovali druhou zásilku v ceně 298 Kč a dne 3.7.2016 Vám byla expedována třetí pravidelná zásilka. Nyní je zasílání ukončeno a další zásilky Vám nebudou expedovány. Zásilky, které máte doma můžete vrátit zpět na adresu P.O.BOX 86, Praha 102, 102 00. Dále se odkazujeme na průvodní dopis, který byl přiložen v Uvítacím balíčku a kde Vám také píšeme a vysvětlujeme systém pravidelného odběru. Dále odkazujeme na veřejně přístupné webové stránky a VOP, kde je též vše jasně napsáno - http://www.helvetia.cz/vseobecne-obchodni-podminky/ .
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Zákaznický servis.
Nechci to veřejně dál propírat. Prosím firmu o kontakt na telefon, který znají a chci to ukončit.
Pro zvědavé. Nechci se dostat do kolotoče kdo co kdy a kde a přistoupím
(pokud to bude přijatelné řešení) na návrh řešení od firmy.
Nepovažuiji telefonní nákup za morální, protože bývá velmi nátlakový a ve většině případů v době časově exponované (v nemnoha případech za volantem) a proto před tímto nákupem varuji i ostatní odběratele. Vím, že firma může oponovat tím, že začíná hovor: Máte chvilku čas?... Nicméně, slušnost praví, že odpovíte kladně a už se vezete...
S pozdravem MK
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na požadavek spotřebitele reagovat (zaslání telefonního kontaktu).
Dobrý den,
jak jsme napsali v předchozí zprávě. Zásilky můžete vrátit zpět na adresu P.O.BOX 86, Praha 102, 102 00 nebo je potřeba je uhradit. Níže zasíláme rozpis neuhrazených zásilek:
č. faktury | vystaveno | splatnost | částka | druh zásilky
-----------+------------+------------+---------+-------------------------------------------------------------
5951913001 | 09.05.2016 | 01.06.2016 | 79,00 | uvítací bal. NeoSlim (pod. č. DR1193302325U)
5951913002 | 11.06.2016 | 06.07.2016 | 298,00 | pravidelná NeoSlim
5951913003 | 03.07.2016 | 28.07.2016 | 298,00 | pravidelná NeoSlim
K úhradě je tedy celkem 675 Kč. Informace k platbě:
Částka 675,00Kč, tj. včetně poslední zásilky.
Prosíme poukázat tuto částku v následujících dnech na náš účet
Č. ÚČTU: 2500877342 / 2010 (Fio banka)
VARIABILNÍ symbol: 5951913,
SPECIFICKÝ symbol: 5951913,
KONSTANTNÍ symbol: 0558.
Pokud jste si však jak píšete, nepřál nic po telefonu objednávat. Rozhodně nepovažujeme za neslušnost slušně odmítnout a hovor slušně ukončit. Je to na svobodné vůli každého, popř. si operátora vyslechnout a poté mu sdělit, že Vás např. taková nabídka neoslovila...ale objednat si cokoliv a poté tvrdit, že případné neobjednání či sdělení, že nemám čas by bylo neslušné nám nepřijde zcela relevantní.
Jak tedy navrhujeme je potřeba zásilky buď vrátit zpět nebo je uhradit.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.