Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s radou. Bohužel jsem také nakonec objednal po telefonu holící strojky a až poté co jsem zjistil, jaké jsou s touto firmou problémy, jsem se rozhodl, že raději odstoupím od smlouvy. Zboží zatím nepřišlo, tak by mě zajímalo, jak postupovat. Nemám číslo smlouvy, neznám zákaznické číslo, přesto bych rád odstoupil dříve, než mi bude zboží zasláno. Jak v tomto případě tedy postupovat? V případě, že dopis odešlu s dodejkou, jak radíte "kolegům napáleným", jak se mám zachovat, když zboží dorazí např. o den či 2 déle? Musím opět přikládat kopii o odstoupení při zaslání zboží zpět?
Děkuji za Vaší reakci a přeji hezký zbytek dne.
Holící strojek
Návod, jak odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím telefonu.
|
Tweet |
Spotřebitel v daném případě uzavřel smlouvu po telefonu se společností Westerfield International AG. Jelikož se jedná o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím telefonu, má právo od ní odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Občanský zákoník ukládá spotřebiteli lhůtu pro odstoupení ve výši 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. V tomto případě však doporučujeme postupovat bez zbytečného odkladu a písemně (doporučeně a s dodejkou) zaslat odstoupení od objednávky učiněné po telefonu nejlépe ihned, ještě před převzetím zboží, a to na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Odstoupit lze totiž podle výkladu evropské směrnice o právech spotřebitelů ještě před převzetím zboží, a proto není důvod otálet. Kopii odstoupení doporučujeme si dobře uschovat.
Když podnikatel obdrží odstoupení, lze předpokládat, že holítka již ani nebude zasílat. Mnohdy se však stává, že je spotřebitelům první balíček doručen i přesto, že ještě před tím odstoupili od smlouvy. Důvodem je to, že se holítka zasílají z centrálního skladu v zahraničí a jejich doručování trvá delší dobu. Je tedy možné, že se podnikatel nestihne seznámit s odstoupením ještě před jeho odesláním.
Pokud by přesto první balíček přišel, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zašle holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, a přiloží kopii odstoupení.
Kdyby však přišel ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení po vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá spotřebitel povinnost hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.