Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#11399Klamavá reklama, vyhrožování a nedodržení obchodních podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2016, před 9 lety

Libor Ruzicka

Znění stížnosti

Dobrý den,

můj problém je následující. Zakoupil jsem službu Alza Premium v hodnotě 2.490,- Kč na jeden rok. Součástí této služby je možnost vrácení zboží do 30 dnů. Bohužel prodejce tuto skutečnost odmítá dodržet a právně mi vyhrožuje.
Nyní jsem ve stavu kdy mám zakoupen pro mě nevhodný produkt v hodnotě 12.990,- Kč a prodejce jej odmítá převzít. Podotýkám, že produkt je v původním špičkovém stavu a splňuje všechny pravidla pro vrácení.
Musím ještě dodat, že v minulosti jsem již nějaké nevyhovující zboží vrátil a nikdy nebyl problém, až doposud.

Několikrát jsem prodejce vyzval, aby dodržel co deklaroval.
Jediné čeho jsem se ze stany prodejce dočkal je několikanásobné právní vyhrožování a neochota pomoci ze stran jeho zaměstnanců. Dále pak nedodržení jeho vlastních podmínek.


Produkt

Alza Premium


Požadované řešení

Požaduji mít možnost vrátit produkt, který mi nevyhovuje, déle požaduji zpět peníze za službu Alza Premium a písemnou omluvu zaměstnanců pobočky Ostrava - Poruba, kteří mi právně vyhrožovali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2016 08:23, před 9 lety

V případě placené služby Alza premium, jejíž součástí je i možnost vrácení zboží v prodloužené lhůtě 30 dní, se jedná o prodejcem poskytovaný placený benefit nad rámec zákona a prodejce si může za účelem vrácení zboží stanovit vlastní podmínky, kterým spotřebitel pak musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, za jakých podmínek prodejce vrácení zboží umožňuje. Podnikatel však musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o službě a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele. Pokud se tedy společnost zavázala k poskytnutí určité služby za předem stanovených podmínek a zákazník podmínky této inzerované služby beze zbytku naplnil, pak je podnikatel povinen plnit. Učiněná nabídka nebo poskytnutá informace společnost zavazuje.

V opačném případě by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku. Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takovou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil.

Zjištění porušení zákazu klamavé obchodní praktiky může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.7.2016 12:18, před 8 lety

Vážený pane Růžičko,

upřímně mě mrzí, jakého rozměru řešení Vašeho případu dosáhlo. Situace je taková, že jste vědomě zneužíval systému benefitu, který služba Alza Premium nabízí - zboží, které jste zakupoval, jste vracel a zakupoval si ho opakovaně s úmyslem zboží opět vrátit. Například jeden z produktů jste zakoupil již 3 krát po sobě, jedná se o naprosto stejný model a po měsíci jste jej vždy vrátil a zakoupil znovu. Nemůže být ani proto ani řeč o tom, že by Vám bylo znemožněno: "vrátit produkt, který mi nevyhovuje".

Takové jednání nám způsobuje nemalou škodu, používané zboží nelze dále prodávat za plnou cenu. Princip benefitů Alza Premium netkví v záměně naší společnosti v trvalou půjčovnu zboží, za které nebude nikdy hrazeno. Má sloužit pro větší možnost rozhodování se zákazníků v ten pravý produkt pro něj. Proti jednání, které jste u naší společnosti realizoval, se opravdu musíme bránit.

Pokud se jedná o podmínky služby Alza Premium, na základě oddílu VI. bodu 4 je Alza oprávněna ihned a bez náhrady ukončit Členovi členství mimo jiné v případě, že má důvodné podezření, že Člen používá Alza Premium v rozporu s platnými zákony a/nebo dobrými mravy, nebo pro porušování práv třetích osob nebo k páchání či napomáhání trestné činnosti.

Budu ráda, pokud se situace vyřeší k oboustranné dohodě, v tuto chvíli je věc v řešení právníky, kteří se s Vámi již spojili. Z mé pozice Vám již nemohu poskytnout více informací.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.7.2016 12:47, před 8 lety


Libor Ruzicka

Vážená,

mé jednání NEBYLO rozhodně úmyslné !

Zařízení jsem si zakoupil několik a většinu si i nechal, opakovaně jsem Vrátil pouze modely, které z mého pohledu nefungovaly tak jak mají.
Při vracení zboží jsem tuto skutečnost opakovaně zmiňoval, ale byl jsem ignorován jak vašimi zaměstnanci tak vaší společností.

Prokazatelně jste mě oklamali Vaší službou, která deklaruje podmínky, které vy jako společnost nedodržujete!

Jediné o co se momentálně snažíte, je prezentovat mojí osobu jako delikventa, který se na Vás chce přiživit, případně porušit zákon.
Vše má jediný cíl zakrýt vaše chyby a neschopnost.

Ještě dodám jednu věc, kterou jste opět cíleně neuvedla, tou věcí je můj finanční obrat u Vaší společnosti (zakoupené produkty v řádu statisíců).

Celý případ řeší právníci. Lidé alespoň uvidí, kam až jste schopni zajít, když se vám někdo znelíbí.

Libor Růžička

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.8.2016 10:56, před 8 lety

Dobrý den,

stanovisko naší společnosti, které jsem poskytla, je konečné, z mé pozice již nemohu poskytnout více informací. S panem Růžičkou se případ snažíme vyřešit jinou cestou.

S pozdravem

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2016 12:48, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2016 17:45, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.