Společnost


Zdeňka Chudobová

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11403Neoprávněný naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2016, před 9 lety

Květuše Kočová

Znění stížnosti

Koupila jsem telefon u této společnosti.Ve stanovené lhůtě 14 dní jsem telefon vrátil - technická závada.Za telefon jsem platila 5 995,-Kč,ovšem vráceno mi bylo 5 505,-Kč, bez udání důvodu snížení ceny o 490,-Kč.V obchodních podmínkách jsem nenašla nic o poplatku k odstoupení od kupní smlouvy.
Firmě jsem poslala minuly týden dotaz na toto snížení z kupní ceny.
Do dnešního dne mi nebylo odpovězeno.


Produkt

telefon LENOVO VIBE SHOT 6922599760407


Požadované řešení

Doplacení rozdílu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2016 09:35, před 9 lety

Pokud jde o odstoupení od smlouvy do 14 dnů, v souladu s ustanovením § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem.

Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat.

Vrácená částka může být tedy ponížena jen v případě, že došlo ke snížení hodnoty zboží v důsledku nesprávného zacházení se zbožím. Jestliže spotřebitel vrátil zboží v pořádku, má právo na vrácení peněz za zboží i za poštovné.

Podle zákona nese spotřebitel pouze přímé náklady spojené s vrácením zboží, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti např. v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží nelze ale považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné).

Není přípustné, aby podnikatel spotřebiteli účtoval paušální poplatek za vrácení zboží. I když by takové ustanovení bylo obsaženo v obchodních podmínkách, podle § 1813 ve spojení s § 1814 OZ jsou zakázána ujednání, která umožňují, aby podnikatel nevydal spotřebiteli, co mu spotřebitel vydal i v případě, že spotřebitel smlouvu neuzavře či od ní odstoupí. Takový poplatek internetového e-shopu by byl v rozporu se zákonem a bylo by možné podat podnět k prošetření dozorovému orgánu České obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2017 07:42, před 8 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.