Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem telefon u této společnosti.Ve stanovené lhůtě 14 dní jsem telefon vrátil - technická závada.Za telefon jsem platila 5 995,-Kč,ovšem vráceno mi bylo 5 505,-Kč, bez udání důvodu snížení ceny o 490,-Kč.V obchodních podmínkách jsem nenašla nic o poplatku k odstoupení od kupní smlouvy.
Firmě jsem poslala minuly týden dotaz na toto snížení z kupní ceny.
Do dnešního dne mi nebylo odpovězeno.
telefon LENOVO VIBE SHOT 6922599760407
Doplacení rozdílu
|
Tweet |
Pokud jde o odstoupení od smlouvy do 14 dnů, v souladu s ustanovením § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem.
Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat.
Vrácená částka může být tedy ponížena jen v případě, že došlo ke snížení hodnoty zboží v důsledku nesprávného zacházení se zbožím. Jestliže spotřebitel vrátil zboží v pořádku, má právo na vrácení peněz za zboží i za poštovné.
Podle zákona nese spotřebitel pouze přímé náklady spojené s vrácením zboží, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti např. v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží nelze ale považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné).
Není přípustné, aby podnikatel spotřebiteli účtoval paušální poplatek za vrácení zboží. I když by takové ustanovení bylo obsaženo v obchodních podmínkách, podle § 1813 ve spojení s § 1814 OZ jsou zakázána ujednání, která umožňují, aby podnikatel nevydal spotřebiteli, co mu spotřebitel vydal i v případě, že spotřebitel smlouvu neuzavře či od ní odstoupí. Takový poplatek internetového e-shopu by byl v rozporu se zákonem a bylo by možné podat podnět k prošetření dozorovému orgánu České obchodní inspekci.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.