Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#11404Nákup auta Renault Modus 1.2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2016, před 9 lety

Denisa Gičová

Znění stížnosti

Dne 16.06.2016 jsem si zakoupila vůz Renault Modus 1.2 r.v. 2005, po cca 17 dnech začla problikávat kontrolka servisu a chyby motoru. Přesněji blikala kontrolka výfukových plynů. Šla jsem tedy do servisu a tam mi zjistili, že nefunguje válec a jsou vadné hadičky oprava minimálně 13 tisic ale spíš 20. Za auto jsem platila 80 tisic, což mi přijde hodně na to, aby jelo 20 dní, kde vlastně bylo v těchto dnech najetých 200 kilometrů. Z toho jen 65 to bylo z bazaru domů. Chtěla jsem odstoupit od smlouvy, ale bylo mi řečeno, že to jde jen ve formě reklamace kterou oni nemusejí uznat. Přeci jen jejich slavná věta "koupila jste si staré auto, tak co čekáte". Řekli mi, že ho mám odvést na pobočku, kde jsem ho koupila, což je Opava. V servise ovšem řekli, že už to cestu nezvládne. Tak jsem se ptala, zda mi bude proplacen odtah, ale bylo mi řečeno, že vše si hradím sama. Jsou to 3 týdny od koupě, nemám doma ještě ani techničák. Přitom ze zákona na to mají 8 dnů, ale to jejich firma asi nezná. Prostě jen přivezte auto, sepíšeme to, za 30 dnů dojde vyhodnocení a vy prostě buďte 30 dní bez auta a nezájem. V papírech bylo napsané autorádio pokud je součástí (samotné rádio chybělo), ale říkala jsem si, že chybí jen přímo rádio.V servisu nám řekli, že auto nemá ani repráky. V bazaru sme slevili z klimatizace, ale tohle je dle mého moc. Takže zítra odvážíme auto do Opavy a je to vážně bezva nemít auto ani peníze. Hlavně že když vám auto prodávají, tak to jde rychle. Osudná chyba jít do tohoto bazaru!!! Jinak je zázrak se vůbec s reklamačním oddělením spojit, pak vám volají ze skrytých čísel (asi mají dobré důvody mít skryté čísla)


Produkt

Renault Modus 1.2, r.v 2005


Požadované řešení

Ráda bych za 30 dnů dostala peníze zpátky. Protože jsem si v zákoníku přečetla, že závada projevená do 6 měsíců od koupi, je závada, která byla již při převzetí, ale nebylo na ni upozorněno. A v podmínkách aaa auto jsem se dočetla, že v případě skryté vady jde odstoupit od smlouvy a dožadovat se vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2016 08:57, před 9 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Stav prodávaného vozu by však měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Prodávající odpovídá za vady, na které ve smlouvě výslovně neupozorňuje. Úspěšně by se spotřebitel v případě sporu zřejmě mohl domáhat vyřízení reklamace vad, které nejsou v protokolu o převzetí vozu uvedeny. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou,doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.7.2016 12:48, před 9 lety

Vážená paní Gičová,
mám informaci, že kolegové se s Vámi spojili a že věc by měla být vyřešena. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.7.2016 14:07, před 9 lety


Denisa Gičová

Auto mi bylo vyměněno za jiné (ovšem dražší o 19 tisic), jen kvůli tomu, že byla chyba ze strany aaa. Neboť jsem auto měla 3 týdny a nedošel mi žádný papír ohledně přepisu. Jsem ráda, že aspoň auto máme, ikdyž další peníze navíc! Ovšem k aaa auto poprvé a naposled.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.7.2016 15:17, před 9 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2016 07:05, před 9 lety

Spotřebitelka má nyní možnost případ uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2016 11:07, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.