Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
vidím,že takové jednání máte nějak ve zvyku,poslat upomínku a žádné zboží,co to tady zkoušíte.Moji mamince,která je se mnou v domě a příjde na moji adresu,že něco dluží.Tohle se mi nelíbí a klidně i stím málem,půjdu za právníkem.S pozdravem Konečný Kamil
Přeji si,abyste dali slušným lidem pokoj
|
Tweet |
Pokud nebylo objednané zboží dodáno, má spotřebitelka možnost od smlouvy odstoupit. Odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím telefonu bez udání důvodu je možné ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží (podle čl. 40 preambule směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů je možné od smlouvy odstoupit ještě před tím, než je zboží dodáno).
Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné. Vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu. Kopii odstoupení a podací lístek doporučujeme si dobře uschovat.
Když podnikatel obdrží odstoupení, lze předpokládat, že holítka již ani nebude zasílat. Mnohdy se však stává, že je spotřebitelům první balíček doručen i přesto, že ještě před tím odstoupili od smlouvy. Důvodem je to, že se holítka zasílají z centrálního skladu v zahraničí a jejich doručování trvá delší dobu. Je tedy možné, že se podnikatel nestihne seznámit s odstoupením ještě před jeho odesláním.
Pokud by přesto první balíček přišel, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zašle holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, a přiloží kopii odstoupení.
Kdyby však přišel ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení po vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá spotřebitel povinnost hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.
Spotřebitelka může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.