Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#11409Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2016, před 9 lety

Libor Kramoliš

Znění stížnosti

8.1.2016 - online nákup telefonu Nokia u společnosti Mironet a.s., V Háji 10, 17000 Praha 7.
14.4.2016 - 1. reklamace. Telefon se "zasekává" při používání fotoaparátu
26.4.2016 - reklamace byla uznána - provedena výměna kamerového modulu
26.5.2016 - 2. reklamace. Stejná závada.
1.6.2016 - reklamace odmítnuta,závada se neprojevila. Žádám o prověření způsobu testování mobilu-emailem a telefonicky- firma Mironet nereaguje
9.6.2016 - žádám osobně o prověření reklamace a testování - vyjadřuji pochybnosti. Bylo mi doporučeno natočit video, ze kterého je zřejmá vada zboží. Přebral jsem neopravený telefon a závada se projevila již za 1,5 hodiny. Natáčím video https://goo.gl/ZWNPQd.
9.6.2016 - 3. reklamace. K reklamaci přikládám natočené video.
16.6.2016 - reklamace odmítnuta s tím, že po testování se závada neprojevila
16.6.2016 - vyjadřuji důrazný nesouhlas, odmítám si telefon převzít a žádám o vrácení peněz nebo výměnu zboží.
Požadavek zůstal bez odezvy, vadný telefon jsem si nepřevzal.


Produkt

Mobilní telefon Nokia 225, sériové číslo: 353680071744173


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2016 08:01, před 9 lety

Pokud prodejce telefon vrátil z reklamace s tím, že se reklamovaná závada při testování neprojevila, je možné s tímto vyřízením reklamace nesouhlasit a poskytnout prodejci důkaz o tom, že vada existuje (např. fotografií či videozáznamem, nebo až znaleckým posudkem).

V případě, že soudní znalec dá spotřebiteli za pravdu a vadu prokáže, náklady na něj je pak povinen zpětně proplatit prodejce jako nutné náklady reklamace. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny za zpracování znaleckého posudku se mohou lišit, proto doporučujeme oslovit vícero znalců a porovnat jejich cenové nabídky.

Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily.

Aby mohl spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy, musel by mít 3 stejné uznané vady nebo 4 x různou uznanou vadu. Vždy ale musí být uznané. Spotřebitel je tedy oprávněn požadovat vrácení peněz pro opakovaný výskyt vad po opravě pouze za předpokladu předchozích 2 uznaných reklamací, neboli prodávající by musel telefon dvakrát opravit pro stejnou vadu (nikoli reklamaci zamítnout jako neoprávněnou - vada se neprojevila), a jestliže by se stejná vada objevila potřetí, byl by oprávněn požadovat vrácení peněz. Tuto volbu by musel sdělit prodávajícímu již při uplatnění třetí reklamace, která musí být také uznána jako oprávněná.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Je třeba pamatovat na to, že reklamované zboží je ve vlastnictví spotřebitele a tudíž má spotřebitel povinnost si výrobek z uzavřené reklamace vyzvednout, jinak si může prodejce účtovat poplatek za uskladnění. Nesouhlasí-li spotřebitel se způsobem vyřízení reklamace, tedy jejím zamítnutím, musí takové vyřízení reklamace rozporovat, nejlépe prostřednictvím znaleckého posouzení reklamované závady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.7.2016 08:39, před 9 lety

Dobrý den,
vedoucí reklamací pan Dobeš mi sdělil, že chyba se neprojevila při testování v autorizovaném servisu a poté ani při testu v našem reklamačním oddělení. Osobně ještě vyzkouší zda se mu závada projeví.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.7.2016 23:10, před 9 lety


Libor Kramoliš

Hodnocení:

Komentář: Obdobným způsobem jsem se obrátil na ochrana.zakazniku@mironet.cz.

Naštěstí se případu ujal zodpovědný člověk, ředitel nákupu, který nad mou situací skutečně přemýšlel a reklamaci pomohl dovést do zdárného závěru. Reklamace byla uznána a peníze za vadný telefon vráceny. Děkuji.

Do té doby jsem byl zcela bezradný a má důvěra ve firmu zvučného jména, což byl důvod mé volby Mironetu, byla silně narušena. Ani poměr řešených stížnosti zde na vasestiznosti.cz není pro Mironet příliš lichotivý.

Proto bych nespokojeným zákazníkům doporučil obrátit se na ochrana.zakazniku@mironet.cz.