Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý deň,
Rád by som podal sťažnosť na jednanie spoločnosti Alza.cz. Jedná sa o produkt ponúkaný touto spoločnosťou - Alza premium. V rámci nákupu tovaru cez alza.cz bol zaregistrovaný tento produkt na skúšobné obdobie 1 mesiac. Spoločnosťou som bol vyzvaný k uhradeniu 1 Kč k overeniu mojej kreditnej karty, čo som učinil. Následne som neobdržal žiadnu informáciu o registráci produktu prípadne informácie o podmienkach a keďže produkt nevyužívam a nemá záujem ho ani využívať tak som sa ďalej vecou nezaoberal. Mesiac na to mi bolo strhnutých z účtu 2490 Kč bez upovedomenia. V prvom momente som sa domnieval že sa jedná o zneužitie mojej kreditnej karty (čo sa si myslím dodnes), takže bola zablokovaná. Následne po oznámení tejto skutočnosti alze.cz, som bol informovaný, že mi automaticky uzatvorili zmluvu na produkt Alza prémium. Alzu som kontaktoval, že o produkt záujem nemám ale na každý e-mail sa odvolali, že je to uvedené v podmienkach a službu neni možné stornovať. Na otázku prečo som o aktivácii produktu nebol informovaný mi ukončila spoločnosť komunikáciu a dodnes nemám odpoveď. Taktiež mi odmietli právo na 14 dennú možnosť vrátenia produktu v prípade, že nemám o ich produkt záujem. Vzhľadom k tomu, že som študent mi spoločnosť alza.cz spôsobila dosť veľkú finančnú škodu a ich produkt, ktorý mi takto nanútili nemám ani ako využiť. Ďalšou komplikáciou je zablokovanie mojej karty a účtu z dôvodu domienky zneužitia, čo je pre mňa dosť problém, keďže som odcestovaný na pol roka v Kanade a nemám možnosť sa momentálne dostať k svojim financiám.
Preto by som sa rád na Vás obrátil s prosbou o pomoc, či je aspoň nejaká cesta ako dostať svoje peniaze späť. Od spoločnosti ako alza.cz, by som takéto jednanie nečakal a kladem si otázku, či má takáto spoločnosť zapotreby zneužívať dôvery zákazníkov. Situáciu momentálne považujem za zneužitie údajov mojej platobnej karty.
Alza prémium
Vrátenie peňazí
|
Tweet |
Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o poskytované službě (služba Alza Premium) a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele.
Sjednat minimální dobu, po kterou bude závazek trvat a automatické prodlužování závazku je možné ve smlouvě sjednat. Podnikatel má však povinnost ještě před uzavřením smlouvy informovat spotřebitele o nejkratší době, po kterou bude smlouva strany zavazovat. Společnost o automatickém převedení na placenou službu upozorňuje spotřebitele drobným písmem pod nabídkou služby na svých webových stránkách. Zda je takovéto sdělení dostatečné by mohl posoudit jedině soud.
Pokud by tato informace byla obsažena pouze v obchodních podmínkách, nikoliv přímo ve smlouvě, spotřebitel by mohl také namítat neúčinnost tohoto ustanovení obchodních podmínek, neboť jej nemohl rozumně předpokládat (neplatí, pokud by jej přijal výslovně).
Společnost v dokumentu Podmínky Alza Premium uvádí, že po uplynutí zkušební doby členství je spotřebitelovi automaticky zpřístupněno plnohodnotné placené členství a stržen poplatek za členství ve službě Alza Premium, pokud spotřebitel neodmítne automatickou změnu členství, což společnosti sdělí před uplynutím zkušební doby členství. Na tuto skutečnost je spotřebitel v rámci zkušební doby členství několikrát upozorněn, zejména formou e-mailu. Neodmítne-li tedy spotřebitel automatickou změnu členství na standardní včas, stává se členem služby Alza Premium alespoň na 12 měsíců. Společnost se tedy zavazuje, že bude spotřebitele o automatickém prodloužení vícekrát informovat. Pokud by tak neučinila, mohl by spotřebitel namítat, že společnost porušila smluvní podmínky služby Alza Premium.
Vážený pane Ranusi,
ráda prověřím podrobnosti ohledně Vašeho členství v programu Alza Premium, podle Vašeho jména se mi Vás však nepodařilo dohledat. Můžete mi prosím zaslat číslo objednávky?
Předem děkuji a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobrý deň,
dnes som dostal vyjadrenie z obchodnej podpory alza.cz:
"děkujeme za Vaší zprávu a omlouváme se za vzniklé komplikace.
Dle prověření jsme měli evidovanou chybu na straně IT a neodcházeli SMS s upozorněním. Na základě Vašeho požadavku byla platba refundována zpět na Vaší kartu. Platbu můžete očekávat do 3 pracovních dní."
takže v prípade obdržania peňazí späť na účet, uzavieram sťažnosť.
Ďakujem za podporu a prajem pekný deň,
Ranuša
Dobrý den,
jsem moc ráda, že se nám situaci ohledně členství v programu Alza Premium podařilo uzavřít k Vaší spokojenosti.
Obdržel jste platbu v pořádku? Aby nedošlo k nedorozumění, najdete ji pod datem původní transakce.
Předem děkuji a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Dobry den,
reagujem neskor, bol som odcestovaný. Platba dorazila v plnej výške. Ďakujem za uspokojivé vyriešenie situácie a portál alza.cz budem aj naďalej využívať.
Matus Ranusa