Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:87
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#11412Vynútená aktualizácia firmware prei reklamácii slúchadiel

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 28 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.07.2016, před 9 lety

Peter Lackovic

Znění stížnosti

Snažil som sa reklamovať slúchadla, ktoré boli súčasťou telefónu S5, keďže jedno zo slúchadiel prestalo hrať .

Bol som informovaný že nie je možné prevziať reklamáciu, bez toho aby prepálili firmware na telefóne, čo samozrejme bude mať za následok stratu dát a pre mňa úplne zbytočné zdĺhavé zálohovanie a následnú obnovu dát.

Existuje interný predpis ktorý prikazuje servisným partnerom , aby pri reklamácii vykonávali prepaľovanie firmweru aj v prípadoch keď sa očividne jedná o mechanickú chybu na perifériách ?


Produkt

Samsung S5, priložené sluchadlá


Požadované řešení

Oprava / výmena slúchadiel bez nutnosti prepalovania firmware.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2016 10:19, před 9 lety

Pokud vytýkaná vada na příslušenství věci zjevně nesouvisí se softwarem v telefonu, byl by požadavek na přeinstalaci softwaru v telefonu zjevně nepřiměřený. Tento požadavek totiž odrazuje spotřebitele, aby uplatnil právo z vadného plnění. Dle § 2174 občanského zákoníku k tokovému to požadavku nepřihlíží (neboť toto ujednání omezuje práva spotřebitele).

Žádá-li společnost přeinstalaci softwaru v telefonu před uplatněním reklamace, měla by také přesvědčivě zdůvodnit, proč tak musí učinit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.7.2016 16:26, před 8 lety

Dobrý den, vážený pane Lackoviči,
předně bych se Vám rád omluvil za komplikace s Vaším mobilním telefonem Samsung Galaxy S5 a tímto reaguji na Vámi vznesený podnět.
V případě závady na příslušenství (sluchátka, originální nabíječka, baterie) je vždy z naší strany vyžadováno do reklamačního řízení předat samotné zařízení včetně kompletního příslušenství. Přehrání případně aktualizace operačního systému zařízení, je taktéž součástí standardního reklamačního řízení. Na základě kompletně dodaného příslušenství a přehrání operačního systému, je možné zařízení plně diagnostikovat a určit přesnou příčinu závady bez negativních vlivů třetích stran. Pokud je dostupná aktualizace operačního systému, je standardně provedena aktualizace na základě které je z naší strany možné zajistit softwarovou podporu všech funkcí konkrétního zařízení.

Z mé strany doporučuji provést kompletní zálohu uživatelský dat do PC pomocí programu Samsung Smart Switch a následně kompletní balení předat do reklamačního řízení na Vámi vybrané autorizované servisní středisko Samsung nebo prodejci kde bylo původně zakoupené. Sluchátka do reklamačního řízení prosím předejte včetně kompletního příslušenství a samotného zařízení (originální nabíječka, sluchátka, prodejní doklad nebo faktura od zakoupení, samotný přístroj). Níže jsem pro Vás vložil odkaz pro dohledání příslušného autorizovaného servisního centra Samsung a odkaz pro stažení zmíněného programu Samsung Smart Switch.

http://www.samsung.com/cz/support/servicelocation/

http://www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/

Děkuji Vám za pochopení.

V případě jakýchkoliv dalších dotazů, máte možnost kontaktovat naší bezplatnou zákaznickou linku pod telefonním číslem 800 726 786 případně je možné využít emailovou adresu info@samsung.cz.

S pozdravem a přáním hezkého dne.

Dominik Drašar
Zákaznická linka společnosti Samsung

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.7.2016 10:31, před 8 lety


Peter Lackovic

Milý pán Drašar,

garantujete mi, že využitím uvedeného SW sa prenesie 100% obsahu telefónu? V prípade, že syn príde o svojich 250 pokemonov osobne si Vás vyhľadám aby ste mu ich naspäť pochytali ....

ale teraz vážne,

uvedomujete si že týmto novým nariadením úmyselne porušujete občiansky zákonník podľa § 2174 ? V skutočnosti ten Váš SW nedokáže preniesť obsah 1:1, viď priložený obrázok a referencie na internete. Existujú nástroje, ktoré by to dokázali, ale tie vyžadujú root telefónu, čím by došlo k porušeniu záruky.

V praxi to znamená, že musím od vás strpieť úkon, ktorý nijako nesúvisí s reklamovaným problémom (aj úplný diletant pochopí že nehrajúce slúchadlo nemá nič spoločné s aktualizáciou SW), ktorým jediným účelom je odradiť ma od reklamácie.

Otázka na dTest, ako sa môžem proti tomu ďalej brániť ?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2016 11:27, před 8 lety

Pokud se vada projevuje pouze na příslušenství a je možné ji zjistit například i po připojení příslušenství do jiného přístroje, shledáváme požadavek společnosti na přehrání softwaru nepřiměřeným dle § 2174 občanského zákoníku (této problematice jsme se věnovali i v našem článku, který je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-4439/reklamace-nabijecky-odevzdate-i-telefon?utm_source=novinky150615&utm_medium=email&e_id=212533&a_id=1657). Nepřijme-li prodávající zboží do reklamace, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta. V takovém případě má spotřebitel možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2017 16:49, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.