Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.11.2012 jsem ve výše uvedeném internetovém obchodě zakoupila mobilní telefon SAMSUNG I9100 za cenu 7570,- Kč. Mobilní telefon po necelém roce začal dělat problémy a nefungoval, zasekávání, samovolné vypínání, nedržení kapacity baterie, nefunkční wifi atd. Mobil jsem poslala na reklamaci 22.7.2013. Reklamaci firma vyřídila do cca 14 dní způsobem, který nebyl nikde uveden, pouze v záručním listě KALIBRACE SOFTWARU.Po obdržení telefonu jsem cca měsíc a půl zkoušela činnost, ale nedošlo ke zlepšení či vůbec k odstranění závady, proto jsem mobil dne 16.9.2013 odeslala na opětovnou reklamaci stejné závady.Firma přijala zásilku dne 17.9.2013 viz reklamační protokol.Mobilní telefon byl odeslán zpět poštou na moji adresu dne 18.10.2013, tzn. den po uplynutí 30 denní lhůty na vyřízení reklamace,s tím, že reklamace se neuznává z důvodu poškození mobilu pádem. V prvním případě reklamace jim vůbec nevadilo, že telefon je „poškozený“ pádem, jak uvádí a reklamaci přijali a vyřídili. Firmě jsem poslala odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení 30 dni na vyřízení reklamace, ale firma se brání, že mě informovali o předání mobilu k expedici, přičemž firma sama mě nijak nekontaktovala celý měsíc, já sama jsem jim volala.
Vrácení hotovosti, mobil je nefunkční.
|
Tweet |
Dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele má prodejce vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
U reklamace uplatněné prostřednictvím doručení k prodejci a zpět musí mít spotřebitel možnost zboží převzít nejpozději 30.dnem.
Pokud taková lhůta není dodržena, tak má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo žádat výměnu věci za novou dle § 19 odst.3 in fine zákona o ochraně spotřebitele. A to bez ohledu na to, jak se prodejce k reklamaci vyjádřil po tomto marném uplynutí 30 denní lhůty.
Společnost 1-2Umobil s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.