Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Prodejce má ve svých obchodních podmínkách týkajících se odstoupení od smlouvy: Vracíme pouze částku placenou za zboží. Dopravu pouze zprostředkováváme na přání zákazníka, vždy je možný osobní odběr v Olomouc, který je bez poplatků.
Objednala jsem prostřednictvím www.shop-dance.cz zboží. Odstoupila jsem od smlouvy. Prodejce mi vrátil pouze částku za zboží, částku za zaslání zboží nevrátil. Upozornila jsem prodejce, že jeho obchodní podmínky týkající se nevracení poštovného za zaslání zásilky jsou v rozporu se zákonem. Prodejce v mém případě přistoupil na vrácení peněz za poštovné, ale současně mu to přijde nefér a z jeho jednání mám dojem, že bude i nadále postupovat tak, jak má v obchodních podmínkách (tedy v rozporu se zákonem).
Celá citace obchodních podmínek e-shopu shop-dance.cz, týkající se odstoupení od smlouvy: Odstoupení od kupní smlouvy se dále řídí zákonem č. 367/2000 (viz. další body). V souladu se zákonem č. 367/2000 odst. 6 máte jako zákazník právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Toto právo je podmíněno nákupem jako fyzická osoba (nikoliv na IČO). Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, žádáme Vás o dodržení níže uvedených podmínek:Kontaktujte nás písemně (stačí e-mail), že žádáte o odstoupení od smlouvy. Uveďte číslo objednávky (nebo variabilní symbol), datum nákupu a čislo Vašeho účtu.Pokud jste již zboží obdržel(a) a převzal(a), zašlete jej zpět na naši adresu (Grishko Olomouc ul.Hanackeho Pluku 19) a to za následujících podmínek:- nesmí být použité- musí být nepoškozené- s originálním dokladem o koupi. Zboží, prosíme, neposílejte na dobírku, doporučujeme zboží pojistit, jelikož neručíme za jeho případnou ztrátu na cestě k nám. Při splnění všech výše uvedených podmínek Vám zašleme peníze zpět na účet. Vracíme pouze částku placenou za zboží. Dopravu pouze zprostředkováváme na přání zákazníka, vždy je možný osobní odběr v Olomouc, který je bez poplatků.
Byla bych ráda, aby prodejce uvedl své obchodní podmínky do souladu se zákonem a postupoval v nich ve všech příslušných případech, ne jen v případě, že si zákazník stěžuje a vyžaduje dodržování zákona.
|
Tweet |
Odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory podnikatele ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu upravuje zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který transponoval směrnici o právech spotřebitelů (SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2011/83/EU).
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, tak dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku je podnikatel povinen vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele přijal. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku se náklady na dodání rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud se tedy spotřebitel vybere dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Podnikatel by nemusel náklady na dodání hradit pouze v případě, pokud by si spotřebitel zajistil dopravu sám (nevyužil by zprostředkování dopravy prostřednictvím podnikatele).
Mimo to má podnikatel také povinnost spotřebitele informovat o tom, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží (náklady, které měl spotřebitel se zasláním zboží zpět k prodávajícímu). Neučiní-li tak podnikatel, je povinen dle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku tyto náklady spotřebiteli nahradit.
Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
"Omluvame se za potizi ale e-shop kteri provuzueme neni pro nas hlavni činos a doplnkovi sluzba proto e mozni ze te obhodni podminki mat njaka ne dokonalost ai gdis sme se snazili abi odpovidali noremi a sme brali ai vzor s ostatni e-shopi za to se omluvame a v obhodni podminki smazime ne otpovidaici veti o vraceni postovi poplatki, Marzi nam to e to po prvni co se negto stezue na nasi sluzbi ai gdis mu ne vznikla zadna finančni skoda a obednavka bila viřidena v čas
s pozdravem Popov"
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.