Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem prostředmn mobilní telefon Sony xperia Z3 compact, v české distribuci. Telefon funguje až na jednu drobnost, nelze s ním kvalitně telefonovat.
Při každém delším hovoru dochází k výpadkům a několikrát slyším že mě teď druhá strana vůbec neslyšela. Problém není v místě, dělá to všude a vždycky, ostatní telefony ve stejné době a místě fungují bezproblémově. Zboží jsem reklamoval avšak reklamace byla zamítnuta, přiložen byl asi minutový test s měřením signálu, který pochopitelně nic neukázal.
Vzhledem k tomu, že pro odstoupení od smlouvy mi musí obchod reklamaci 3x uznat asi nemá smysl posílat znovu stejnou reklamaci ale telefon stál více než 10 000 a navíc byl dárkem pro přítelkyni a proto se nehodlám smířit s tím že by musela zažívat trapné chvíle kvůli pravidelným výpadkům při hovorech.
Sony Xperia Z3 Compact (D5803), bílá, Android 4.4, 2 GB RAM, 20.7 MP, 16 GB, CZ distribuce, 4.6", Quad 2.5 GHz
výměna přístroje za nový nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Projeví-li se vada na zboží v prvních šesti měsících od jeho převzetí, platí vyvratitelná právní domněnka, že zboží bylo vadné již při prodeji. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že tomu tak nebylo.
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.