Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem v e shopu společnosti altán Acrab a montáž provedli pracovníci společnosti. Altán má po svém obvodu žlábek na spadovou vodu, která by měla ústit do namontovaných svodových trubek. Krátce po montáži jsem zjistil, že voda odtéká všude možně , ale svodové trubky jsou suché. Voda volně odtéká po nohách namontovaného altánu. Učinil jsem reklamaci do 30 dnů, musel jsem iniciovat příjezd zástupce firmy, jinak jsem odstupoval od smlouvy. Podařilo se, pracovníci , kteří altán montovali se dostavili a pouze se divili , že žlábky altánu nejsou zaústěny do svodových trubek. Problém vyfotili a odjeli.
Kotaktoval mě pan Krečmer, zástupce firmy , že komunikuje s dodavatelem a dostanu informaci.
Po 14 dnech jsem pomocí SMS inicioval odpověď a bylo mi sděleno, že tento nedostatek není na závadu, reklamace byla odmítnuta a ve své podstatě svodové trubky jsou pouze na okrasu.
Zásadně nesouhlasím s odmítnutím reklamace a zjevně z obsahu odpovědi od zástupce firmy Hobbytec není snaha o řešení problému.
zahradní altán " ACRAB"
Uznání reklamace, neboť produkt je evidentně nedokonalý ... Návrhy řešení očekávám od prodávajícího, neboť jsem produkt zakoupil v dobré víře, že popisovaný problém neexistuje.
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků. Za porušení informační povinnosti hrozí prodávajícímu pokuta za správní delikt a to až do výše 1 000 000,- Kč. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil některou ze svých povinností, má možnost obrátit se s podnětem na Českou obchodní inspekci. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat po prodávajícím nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo na dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Projeví-li se vada na zboží v prvních šesti měsících od jeho převzetí, platí vyvratitelná právní domněnka, že zboží bylo vadné již při prodeji. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že tomu tak nebylo (důkazní břemeno tak nese prodávající).
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
Výše uvedenou reklamaci jsme s ing. Uchytilem průběžně řesšili. Poté co byla zákazníkovi nabídnuta možnost dořešení a ing. Uchytil s touto možností souhlasil, považujeme tuto reklamaci za vyřízenou.
S přáním pěkného dne
Petr Krečmer
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.