Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Poprsím o Vaše vyjádření co mám dělat, když mi nebyla uznaná 3.reklamace,jedná se mobilní telefon značky Iphone 5S, zakoupený v Electro Wordu v Ostravě.
Tento telefon byl zakoupen v prosinci 2015 a již nyní byl potřetí reklamován. Při první reklamaci mi byla vyměněna celá jednotka. Telefon byl velmi často bez signálu, psal "žádná služba", nebylo slyšet v mikrofonu ani mě při volání, ani volajícího.
Vyzvedla jsem si telefon z opravny a hned následující den jej reklamovala znova, protože po první "vyměněné jednotce" mi doma vůbec nešel telefon spustit, myslela jsem, že je vybitý, dala na nabíječku a nešlo jej ani nabít a asi po hodině byl velmi horký a bohužel s ním nešlo udělat nic, takže jsem jej odvezla zase do Electro Wordu Ostravy.
Čekala jsem opět 3 týdny, kdy mi bylo sděleno servisem, že mi opět vyměnili celou jednotku. Poté jsem telefon asi 2 měsíce užívala, kde podotýkám, mnohokrát zase psal"žádná služba", mnohdy mě volající neslyšel, co říkám, nešlo mnohdy ani telefon nabít a sms zprávy mi začaly chodit i s 9 hodinovým zpožděním. Takže jsem telefon potřetí odvezla k reklamaci, kde jsem již žádala odstoupení od kupní smlouvy a žádala vrátit peníze.
Bohužel mi tento týden, výše uvedený obchod sdělil, že servis nenašel žádnou poruchu a tudíž reklamaci neuznávají.
Nechápu, jak mohou nenajít poruchu, když telefon jich má spoustu, tak nevím, zda jej třeba týden zkoušejí, protože telefon některý den funguje bez problémů, ale některý den vůbec.
Znova podotýkám, že telefon mám 7 měsíců a již 3x byl vadný a po jejich 2.opravě(výměně jednotky) s ním nešlo udělat vůbec nic.
Na recenzích jsem objevila varování zákazníků ohledně Electro Wordu a telefonu Iphone, kde opravdu mnoho zákazníků uvádělo, že od 3.reklamace, nikdy vadu telefonu neuznají a vrátí s tím, že telefon je bez vady, ikdyž vady má a můj dokonce opětovné i po jejich opravách stejné. Nevím naco je mi telefon za 12.000Kč, který někde funguje a někdy ne. A ještě mi výše uvedené elektro sdělilo, že pokud jsem si u nich nezakoupila tvrzené sklo, které jsem měla na telefonu a při opravě jej sundávají, nemusí mi nové vydat.
Děkuji za odpověď
Iphone 5S
odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Bylo-li během reklamační opravy odstraněno tvrzené sklo, může spotřebitelka žádat náhradu škody (pokud by totiž výrobek nebyl vadný, škoda by spotřebitelce nevznikla, neboť by tvrzené sklo nemuselo být odstraněno z důvodu opravy). Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý deň,
dovoľte mi reagovať na podnet zákazníčky v mene spoločnosti Electro World, a popisat celu situaciu skutkovo a zdokladovatelne, nakoľko vyššie uvedené je zavadzajúce a je nutné presne popisat riadne a spravne vybavenie zo strany predajcu v sulade s legislativou.
Dňa 6.3.2016 zákazníčka vytkla vadu u predajcu na tovar zakupeny dňa 5.12.2015 s popisom vady "vypadava signál, je špatně slyšet,... " Predajca riadne v tento den s presnym popisom vady ako aj stavu tovaru prijal tovar do reklamačného konania pod číslom R000037865. Reklamácia bola riadne a včas vybavená podľa odborného posúdenia (servisneho vyjadrenia) č.2378712 a to spôsobom výmeny (whole-unit) celej jednotky, tj. zmena IMEI pôvodného zariadenia na 35926603342202; zákazníčka s tymto vybavením súhlasila a tovar riadne prevzala dňa 19.3.2016. Týmto vybavením odo dňa prevzatia plynie zákazníčke nová záručná doba 24 mesiacov.
Dňa 20.3.2016 zákaznička vytkla vadu u predajcu na tovar prevzaty z prdchádzajúcej reklamácie (apple iPhone 5s 16 GB Space Grey s IMEI 35926603342202) a to s popisom vady: "momentálne nejde zapnúť, cca 2 hodiny po zapnutí se telefon začal přehřívat,... zákazník požaduje nový kus" Predajca riadne v tento den s presnym popisom vady ako aj stavu tovaru prijal tovar do reklamačného konania pod číslom R000041098. Reklamácia bola riadne včas ybavená podľa odborného posúdenia (servisného vyjadrenia) č. 2380910 a to spôsobom požadovaným zákaznikom, tj. výmenou (whole-unit) celej jednotky. Išlo o prvé potvrdenie vady na zariadení s IMEI 35926603342202 a zákazníčka prevzala nové zariadenie rovnakého typu a modelu s IMEI 352054064195499. Týmto vybavením odo dňa prevzatia plynie zákazníčke nová záručn doba 24 mesiacov.
Dňa 26.6.2016 zákazníčka vytkla vadu u predajcu na tovar prevzatý z predchádzajúcej reklamácie (whole-unit), tj. ide o prvú vadu tohto zariadenia s IMEI 352054064195499 a to s popisom vady: "telefon zamŕza, vypadáva signál,.. občasně nelze nabít, SMS chodí se spoždením třeba i 9 hodin". Predajca riadne v tento den s presnym popisom vady ako aj stavu tovaru prijal tovar do reklamačného konania pod číslom R0000756. Reklamácia bola riadne včas ybavená podľa odborného posúdenia (servisného vyjadrenia) č.2394257 a to s pokusom o vrátenie tovaru zákazníčke, čomu predchádzalo písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie neuznaná: "udávané závady se neprojevily". A tovar bol zákazníckou dňa 14.7. prevzatý s prejavom nespokojnosti
Z vyššie uvedeného že na zariadení s IMEI 352054064195499 nebola k dnešnému dňu potvrdená žiadna vada a na tento tovar plynie riadna zaručná doba 24 mesiacov odo dňa prevzatia počas ktorej má zákazníčka právo na vytknutie vady a požadovanie spotrebiteľských práv.
Ochranné sklo je spotrebný materiál, ktorý nie je súčasťou tovaru a nevztahuje sa priamo ku kupe samotného tovaru a predajca nenesie zodpovednost za jeho odstranenie v pripade uplatnenia zarucnej reklamacii počas ktorej dochdáza k jeho odstraneniu zo strany servisu, čo vyžaduje fyzická kontrola zariadenia a riadny test funkčnosti. Aj napriek tejto skutočnostsi predajca Electro World pristupuje v týchto prípadoch nad rámec legislatívy a prozákaznícky poskytuje zákazníkovi bezplatne nové ochranné sklo/fóliu. V prípade že sa tak nestalo a zálazníčka má záujem p tento spotrebný (dodatočne zakúpený tovar) záujem je nutné aby sa dostavila na ktorúkoľvek predajňu spolu s reklamačným protokolom a sklo jej bude vydané.
dakujem.
s pozdravom
Ingrid Weintragerová
Dobrý den,
nechápu postoj Electro Worldu, kde vytkl, že informace, které jsem podala, jsou zavádějící, to opravdu nevím v jakém smyslu. Pokud vím, uvedla jsem, že 2x mi byla vyměněna celá jednotka, že po jejích druhé opravě a vyzvednutí 19.3., kdy jsem si telefon z 1. opravy převzala, jsem telefon, hned následující den 20.3. odvezla k reklamaci znova, protože po jejich první výměně jednotky, telefon nešel vůbec spustit. Takže nějak nechápu, co z mé strany bylo uvedeno nesprávně. Telefon, má pořád dokola ty samé chyby, protože to, že vypadává signál a píše "žádná služba" a zamrzá, je tatáž chyba, jen pokaždé ji reklamační pracovník na prodejně napíše s jiným názvem. Nyní se navíc přidaly chyby typu, že sms dorazí s mnohahodinovým zpožděním, k tomu, nejde ani někdy nabít,a to že mě slyší volající nebo já volajícího velmi špatně,nebo vůbec, jsem uváděla již při 1. reklamaci, při 2. jsem nemohla uvádět nic, kromě toho, že po 1. výměně jednotky telefon nešel vůbec spustit, z čehož je zřejmé, že jeden den jsem telefon vyzvedla a hned druhý jej reklamovala znova. Takže z toho je zřejmé, že, když nešel zapnout, nemohla jsem uvést další chyby. Takže se budu opakovat, ale nevím, co z mé strany je považováno za zavádějící informace. Vždy jsem i uvedla, že za 3 týdny byla reklamace vyřízena, takže jsem výše uvedené electro ani nanařkla, že reklamace trvala déle, než na co mají ze zákona nárok.
Chtěla bych vidět, výše uvedenou pracovnici, která sdělila vyjádřejí z prodejny Electro World, zda by chtěla sama takový telefon za 12.000kč s těma chybama a podotýkám starý cca 7 měsíců, z toho 3x na reklamaci.
Na žádost společnosti přeřazujeme stížnost na ni.
Dobry den,
ospravedlnujem sa za vzniknuty omyl a doslo k nespravnemu vnimaniu pokusu spolocnosti EW o vysvetlenie a presne popisanie situacie.
Usmernenie k zavadzajucej skutocnosti bolo k pojmu "opakovana vada", co v tomto pripade nemozno aplikovat nakolko vybavenie reklamacie bolo vymenou za nove zariadenie. K dnesnemu dnu na tovare s IMEI 352054064195499 nebola potvrdena na zaklade odborneho posudenia ziadna vada.
Skutocnost, že tovar z uplatnenej reklamacie zo dna 26.6.2016 vykazuje po prevzati vady je pre nas nova a zákaznička si neuplatnila na základe tohto zistenia reklamáciu u predajcu.
Navrh riesenia:
Prosime zákazničku aby sa s tovarom dostavila na predajnu EW Ostrava, kde za ucasti pracovnikov predajne poverenych prijimanim a vybavovanim reklamacii bude tovar riadne vyskúsany a otestovany. V pripade, že sa popisované vady a uvedene v reklamačnom protokolo zo dna 26.6.2016 prejavia, zákazníčka bude ihneď vybavená okamžitou výmenou na predajni za úplne nové zariadenie.
Ak sa vady neprejavia a zákaznička bude trvať na prijatí do reklamácie, tovar bude riadne prijatý a zabezpečíme odborné posudenie a riadne vybavenie vady.
dakujem.
s pozdravom
Ingrid Weintragerova
Dobrý den,
na prodejně se vady zcela jistě neukáží, protože telefon, jak jsem již psala, některý den funguje a některý den ne a tudíž přímo na místě pracovník oprávněný přijímat reklamace, vady zjitit nemusí. Vada, že smska, která dorazí mnohdy i se zpožděním 9 hodin, jak jsem uváděla, se rovnež neprojeví, to bych tam musela čekat 9 hodin na prodejně. Další věcí je to že telefon musím předat s deaktivovanou službou Find My Iphone, takže nechápu, jak by telefon zkoušeli, když v něm nebude sim karta a i kdyby ji tam dali, bude telefon potřeba znova celý nastavit s různými kódy atd. a to trvá dosti dlouho. Takže už přesně vím, že mi telefon opět převezmou a odešlou do Prahy na servis, který opět vady nepotvrdí, protože takto tomu bylo naposledy a já si za cca 3 týdny vyzvednu telefon, který bude dle vyjádření servisu " bezvadný", ale pro mě vlastně k ničemu, když má spoustu vad. To že najedu 120 km tam a zpět a to absolvuji 2x(jednou při předání telefonu a po 2. při převzetí telefonu), což je 240 km, to už nikoho nezajímá. A pojedu opět zbytečně, protože mi reklamaci opět neuznají.Již jsem takto najela kvůli 3 reklamacím cca 750 km. A benzín není zdarma. Já trvám na odstoupení od kupní smlouvy. V opačném případě jsem rozhodnutá předat věc soudnímu znalci.
Chybidziurová
dobry den,
vybavenie aj Vami požadovaným spôsobom si vyžaduje Vašu osobnú návštebu pre Vas najbližšiu pobočku od miesta Vášho bydliska.
prosim postupovať podľa nášho návrhu riešenia, verím že ak telefón vykazuje minimálne jednu vadu Vami popisovanú, ktorá sa prejavuje naďalej ihneď po prevzatej predchádzajúcej reklamácii, že sa podarí túto vadu nasimulovať aj priamo na predajni pri dovybavovaní. V tom prípade bude na mieste okamžite reklamácia vybavená bez nutnosti odborného posúdenia autorizovaným servisným strediskom. (vytkli ste vadu "telefon zamŕza, vypadáva signál,.. občasně nelze nabít, SMS chodí se spoždením třeba i 9 hodin" - minimálne jedna z týchto vád sa musí prejaviť aby sme tovar považovali a uznali za tovar s vadou)
taktiez v prípade uznanej reklamácie máte právo na preplatenie nevyhnutných minimálnych nákladov spojených s vybavovaním reklamácie. V prípade predloženia Vašej požiadavky o toto preplatenie pri uznaných reklamáciach Vam tieto preukazatelné náklady preplatíme. spravidla ide o cestovné náklady prepočítané podľa platného cenníka cestovného poriadku (autobus/vlak) alebo poštovné. Taktiež pristupujeme k preplateniu pohonných hmôt, ktoré boli spotrbované v prípade použitia súkromného motorového vozidla po predložení technického preukazu.
O preplatenej výške a celkovej opodstatnenosti žiadosti rozhoduje predajca. v žiadosti je nutné uviesť aj číslo bankového účtu, nakoľko daná suma Vám bude zaslaná na účet.
Ďakujem.
S pozdravom
Ingrid Weintragerová
Dobrý den,
opravdu jsem rozhodnutá řešit tuto záležitost přes soudního znalce, nehodlám jezdit takovou dálku pořád opakovaně, proplácení nákladů se vztahuje pouze na MHD, ne auto, já MHD jezdit nebudu, když bych musela cestovat celý den, autem to zvládnu do 3. hodin tam a zpět. Vady jak jsem již psala, ohledně sms zpráv, ty se neprojeví, musela bych čekat spoustu hodin na prodejně, vada občasně nelze nabít jakbysmet, protože některý den jde telefon nabít bez problémů a to že vypadává signál, jsem psala, že tato vada taky není každý den, že telefon některý den funguje bez problémů a některý den vůbec a riskovat, že tam přijedu, projedu opět 500kč a telefon zrovna ten den bude fungovat,tudíž bude dle Electroworldu zase bez závad, již opravdu toto riziko podstupovat nebudu.
Chybidziurová
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost. Nebude-li v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.
dobrý deň,
preplatenie nákladov (minimálnych spojených s vybavovaním reklamacii) je na rozhodnuti predajcu a v mene spolocnosti Electro World Vam týmto potvrdzujem preplatenie nákladov osobným motorovým vozidlom po predložení žiadosti o toto preplatenie a kopie Tech. preukazu k motorovému vozidlu. Táto možnosť je uvedená už v odpovedi zo dňa 27.7.2016.
Pre doriešenie je nutné odovzdať tovar na reklamáciu, kde zabezpečíme odborné posudenie servisom a v zavislosti od toho vybavenie reklamácie ( v tomto pripade ak nemáte zaujem vadu predviesť, resp. neveríte, že vada sa v danom momente prejavi, môžete zariadenie zaslať aj poštou na príslušnu predajňu so sprieodným listom ako uplatnenie reklamacie). Nie je v Našom záujme plýtvať časom a nútiť spotrebiteľa k osobnej návšeteve, ak uvádzané vady sú skutočne veľmi sporadické v celom rozsahu a objeme.
Naďalej platí nami navrhnuté riešenie a to, ak sa vada prejaví priamo na predajni pri uplatneni reklamácie bude zákazníčka p. Chybidziurová vybavená ihneď okamžitou výmenou.
Taktiež má právo mimo predajcu dať zariadenie na odborné posúdenie súdnemu znalcovi v danom obore a v prípade posudku v prospech zákazníčky kedy dôjde k vyvráteniu posúdenia servisom, pristupime k vybaveniu v súlade s legislatívou. Toto riešenie si taktiež vyžaduje osobnú návštevu, prípadne zaslanie poštou.
Ďakujem a verím, že vyššie uvedené je prijatelné ako alternatívne riešenie.
s pozdravom.
Ingrid Weintragerová
Spotřebitelka má nyní možnost na vývoj případu reagovat.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.