Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na e-shopu kocarky-teutonia.cz jsem si v katalogu zbozi vybrala standardni potahy (sezeni, madla, boudy, prodluzovaci dil) na sportovni kocarek znacky Teutonia v hodnote cca 6,5tis CZK. Vse v barve gala black pro kocarek z kolekce 2015. Dane zbozi lze pouzit na jakykoliv jiny kocarek z kolekce be you od roku 2011, tzn.nepozadovala jsem jakoukoliv upravu vybraneho zbozi. Zbozi prodejce objednal u vyrobce a ja zaplatila 50 % ceny. Zbozi bylo dodano a mnou prevzato/doplaceno. Ve lhute 14 dni jsem objednavku kompletne zaslala doporucene zpet a e-mailem poslala odstoupeni od kupni smlouvy. Prodejce toto odmita a zbozi po prevzeti opet poslal na mou adresu. Tvrdi, ze ho nemohu vratit, protoze jde o nahradni dil vyhradne na zakazku dle par.53 odst. C/ na dodavku zbozi upraveneho dle prani spotrebitele nebo jeho osobu. S timto nesouhlasim, protoze k upravam nedoslo a zbozi ma standardni podobu. Prodejce se mnou po me opetovne zadosti na odstoupeni od kupni smlouvy prestal komunikovat.
Potah na sportovni sezeni, potah madla, boudy, nanoznik - vse MFY gala black 5000 teutonia, prodlouzeni MFY teutonia a
Zadala jsem prodejce, aby zbozi prevzal zpet a vratil mi castku za dane zbozi. Je prodejcem daneho zbozi a ma ho uvedene v online katalogu, predpokladam, ze ho muze dale prodat. Prodejce by nemel uvadet na svem webu odkaz na dany zakon pausalne pro vsechny doplnky 2015.
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy je ze zákona možné jen ve stanovených případech. Jednou z těchto možností je odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí věci, pokud šlo o nákup na dálku (tzn. přes internet, telefon,… - § 1820 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). Dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku spotřebitel nemá nárok na odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o věc upravenou podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (ale musí jít skutečně o individuální přání spotřebitele – například nábytek na míru, zboží s rodinnou fotkou atd.), nemyslí se tím např. zboží určité barvy a určité velikosti, které má prodejce v nabídce a které si spotřebitel pouze zvolil).
Pokud prodejce provozuje e-shop a zákazník by se pokusil vrátit ve 14 dnech věc vyrobenou podle jeho požadavků, může ho odmítnout z důvodů zmíněných výše. Pokud si však spotřebitelka objednala zboží, které tvoří standardní nabídku a nenechávala si zboží jakkoliv upravovat pro svoji osobu, má pak skutečně podle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od doručení zboží.
Dle směrnice EU o právech spotřebitelů nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, pokud předmětem této smlouvy bylo dodání zboží vyrobeného podle jeho požadavků nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, to je stanoveno v čl. 16 písm. c) této směrnice. V čl. 2 odst. 4 je pak vysvětleno, co se myslí zbožím vyrobeným podle požadavků spotřebitele - jedná se o takové zboží, které není prefabrikováno a které je vyrobeno na základě individuálního výběru nebo rozhodnutí spotřebitele, přičemž obě podmínky musí být splněny zároveň.
Státní dozor v oblasti ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.