Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 2.1. 2015 jsem zakoupil u společnosti CZC.cz mobilní telefon Sony Xperia Z2 (faktura č. 1015000281). Tento telefon jsem si vybral hlavně proto, že nabízí zvýšenou voděodolnost a prachutěsnost díky certifikaci IP58. V popisu produktu je napsáno - cituji "Xperia Z2 je voděodolný až do 1,5 metru na 30 minut a prachuvzdorný. Splňuje normy IP55 a IP58 zaručující voděodolnost a prachuvzdornost. Nemusíte se proto obávat z kapek deště a fotografování z bazénu." (celé je to tam v originálním znění i do teď - https://www.czc.cz/sony-xperia-z2-bila/147947/ ).
Když takto nabízejí produkt, řekl jsem si, že se doopravdy nemám čeho bát. S telefonem jsem se tedy šel koupat do bazénu po více jak půl roce od zakoupení. Krytky byly zavřené a před koupáním jsem provedl i základní test voděodolnosti (podrobnosti níže), který prokazoval, že telefon je voděodolný. Po tomto koupání však začal blbnout dotyk na displeji a po chvíli přestal fungovat úplně. Neotálel jsem a 24.8. 2015 jsem odnesl mobil na reklamaci (RE15043183).
TEST VODĚODOLNOSTI:
Stačí přejít do hovorů a namačkat toto číslo *#*#7378423#*#* a otevře se vám servisní menu telefonu. Pak stačí zavítat do "Service tests" a najít senzor tlaku ("Pressure sensor"). Poté vidíme nějakou hodnotu v milibarech (u mě okolo 970 milibarů). Po zatlačení na displej by měla hodnota na chvilku stoupnout cca o 10 milibarů. Poté je dobré otevřít krytky a utvrdit tak voděodolnost - hodnota nestoupne. Telefon je vybaven barometrem a umožňuje tímto způsobem zjistit zda tento telefon těsní a nebo zda vzduch z telefonu uniká.
Podrobnější návod zde: http://forum.xperia.cz/viewtopic.php?f=91&t=12881
Reklamace mi byla uznána, mobil v servise opravili výměnou základní desky a telefon mi přišel nepoškozený. Po přibližně půl roce jsem telefon znovu podrobil základnímu testu voděodolnosti, který vykazoval známky toho, že telefon již nesplňuje certifikaci IP58, tím pádem není voděodolný do 1,5 metru po dobu 30 minut a ani prachuvzdorný (hodnota testu se zavřenými krytkami byla stejná jako s otevřenými - z telefonu někudy unikal vzduch).
Telefon jsem 2.2. 2016 odnesl na druhou reklamaci (RE16007469), s tím že mám problémy s hovory a smskami od výměny základní desky a také s tím, že telefon po testu voděodolnosti a prachutěsnosti jeví známky toho, že telefon již nesplňuje certifikaci IP58. Reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se nic neprojevilo a "test OK". Po tomto jsem usoudil, že má servis nejspíš pravdu a dál to neřešil. Po půl roce od reklamace se však ukázalo, že jsem se s mým tvrzením o vodotěsnosti a prachutěsnosti k reklamaci nemýlil - do sklíčka u čočky fotoaparátu vniknul prach.
Telefon jsem tedy 20.6. 2016 odnesl k třetí reklamaci (RE16034697) se stejným popisem závady jako u druhé, akorát tam byl navíc uveden prach na skle u čočky fotoaparátu. Najednou mi byla reklamace uznána a v záznamu o přijetí z reklamace je napsáno "vymena vadneho zadniho krytu". Nějak nedokážu pochopit jak nemohli v servisu poznat, že kryt je vadný už u první popřípadě druhé reklamace a jediný co potvrdilo že telefon nesplňuje certifikaci IP58 bylo to, že byl na skle u čočky fotoaparátu prach. Ještě k tomu všemu jsem znovu podrobil telefon testu voděodolnosti a zase nejeví známky voděodolnosti a ani prachutěsnosti, tudíž do něj zase po čase vnikne prach.
Závadu která se vyskytla již u první reklamace, přetrvává až do třetí reklamace a pochybuji o tom, že je závada odstranitelná.
Sony Xperia Z2 White D6503
Výměna za nový kus nebo odstoupení od kupní smlouvy.
Podání vysvětlení proč nebyla druhá reklamace uznána.
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane O.
Je nám líto, že máte problém s telefonem zakoupeným u naší firmy. Vaše reklamace vždy posuzoval autorizovaný servis SONY - Arvato . Pokud je na zařízení znovu nějaká vada, doporučuji telefon reklamovat. Pokud servis zjistí 3-ti opakovanou vadu, nebo 4-tou vadu, je možné žádat nový kus ,či odstoupení od kupní smlouvy.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Dobrý den pane Stýblo,
z tohoto důvodu jsem již mobil reklamoval při druhé reklamaci a reklamace mi byla zamítnuta. Stále čekám na podání vyjádření proč tomu tak bylo. Servisní technik při první reklamaci očividně porušil vodotěsnost a prachuvzdornost, tudíž telefon již nesplňuje certifikaci IP58. Problém se objevil po první reklamaci a servis má zřejmě potíže s uznáním své chyby.
Telefon se mi včera vrátil z reklamace s tím, že vyměnili zadní kryt. Ovšem po absolvování testu voděodolnosti telefon vykazuje známky toho, že vůbec vodotěsný není. Takže mi reklamací tak akorát zlepšili fotky ale s prachutěsností a voděodolností neudělali zase nic. Pokud chcete mohu Vám zaslat video z testu.
Pěkný den,
D. O.
Pokud věc opět vykazuje vady, je vhodné ji znovu reklamovat. Bude-li reklamace uznána jako oprávněná pro tři krát opakovanou stejnou vadu, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Nebude-li reklamace uznána jako oprávněná, ale spotřebitel bude mít pochybnosti, že jeho reklamace byla vyřízena řádně, jelikož vada přetrvává, bude vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Byla-li během reklamace věc poškozena, může spotřebitel žádat náhradu škody.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.