Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den!
Dnes jsem v podvečerních hodinách nakupoval v místním supermarketu Albert, který sídlí v Pardubicích ul. Jana Zajíce 717, 530 03.
A již po několikáté se mě, mým známým a přátelů podařilo nakoupit za zcela jiné ceny, než byli uvedeny na vystaveném zboží. Situace byla tak vážná, že nebylo možné rozeznat, které zboží je ve slevě, které teprve bude ve slevě. Tím chci říct, že zboží se pravidelně přeceňuje v průběhu dne před dnem následujícím, na které se daná cena zboží bude vztahovat.
Toto klamání spotřebitele je v tomto obchodě pravidelné. Ze jména ve dnech před změnou akčních cen.
Odpovědi na prodejně se nám dostávalo: "Já s tím nic dělat nebudu. Zboží buď to bylo ve slevě, nebo teprve bude! Zavolejte si vedoucí...". "My pracujeme jenom do 21:00!"
S pozdravem Tomáš
Vzhledem k tomu, že se těmito věcmi zabýváte, doufám, že byste mohli prozkoumat i tento případ klamání spotřebitele.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.