Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma provedla silikonové těsnění oken 20.8.2015. Reklamovala
jsem vyúčtování spotřeby materiálu, který neodpovídal velikosti
oken. Dne 6.10.2015 došlo k přeměření samotným majitelem firmy
panem Daliborem Adamcem, který sdělil přeplatek 2 410,- Kč.
Ke dni 13.7.2016 přeplatek nevrácen. Dne 12.2.2016 jsem odeslala
2 doporučené dopisy na firmu Hudlesoft s.r.o. a na bydliště pana
D. Adamce,dle adres uvedených v obchodním rejstříku. Oba dopisy se mi vrátily nedoručené a ani telefonické a e-mailové spojení není možné.
výše přeplatku určena majitelem firmy p. Daliborem Adamcem
Vrácení peněz. Nemožnost zapsání firmy do Obchodního rejstříku
na asi neexistující adresu firmy a osobní adresu majitele firmy.
Adresa pana Adamce je na městském úřadě v Kroměříži.
|
Tweet |
Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto podnikatelem o způsobu vyřízení reklamace vyúčtování spotřeby materiálu vrácením vzniklého přeplatku, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.
Pro případ nečinnosti podnikatele v souvislosti s vyplacením přeplatku, je možné zaslat podnikateli výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (HUDLESOFT s.r.o., Praha 5, Smíchov, Holečkova 789/49 ). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné.
Pro případ, že podnikatel nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.