Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Tepelné čerpadlo pro ohřev vody zakoupené ve vaší prodejně v Jihlavě dne 28.7.2014 pracovalo po dvě letní sezony bez závad. Po uvedení do provozu začátkem června 2016 pracovalo bez problému asi týden. Po této době začalo pracovat přerušovaně a to tak, 2-3 minuty chod 2-3 min pauza. Při kontrole ovládací jednotky bylo zjištěno, že nelze nastavit ani jeden ze tří provozních parametrů. čerpadlo bylo předáno 9.6.2016 servisu v Jihlavě (dále zasláno do Nového Veselí) a požadovaná jeho oprava. Po opravě a zpětném nainstalování bylo zjištěno, že závada nebyla odstraněna. Znovu bylo čerpadlo předáno servisu V Jihlavě s tím že bude provedena výměna ovládací jednotky v místě. To bylo provedeno, ale výsledek se nedostavil. čerpadlo bylo servisem V Jihlavě znovu odesláno do Nového Veselí. Pozastavuji se nad kompetentností servisu v N.Veselí, kdy se snaží odstranit důsledek (neúplná prohlídka všech funkcí ovl.jednotky nebo její výměna) a ne příčinu závady.
Doufám že bude čerpadlo řádně opraveno k v termínu do 11.8.2016.
O kompetentnosti servisu svědčí i to, že nebyla ani v jednom případě opravy dotažena uvolněná matice průchodky přívodního kabelu.
Tepelné čerpadlo AZURO B-30WS-BP, v.č. K1030B14N0862, č.výrobku 3BTE0400
Oprava nebo výměna za nové tepelné čerpadlo
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat po prodávajícím nejprve nápravu v podobě opravy věci. Teprve tehdy, kdy není možné provést nápravu opravou věci, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Prodávající má povinnost vyřídit reklamaci řádně a ve lhůtě 30 dní. Pokud tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. Třiceti denní lhůta na vyřízení reklamace včetně opravy věci počíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla reklamace uplatněna. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, musí prodávající vadu odstranit. Pokud tak prodávající neučiní, nevyřídil reklamaci řádně. Pokud vada nebyla během reklamace odstraněna, jedná se o podstatné porušení smlouvy, a jak již bylo výše zmíněno, spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. Tento nárok je nutné uplatnit u prodávajícího. Další informace k tomuto tématu a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.