Společnost


Petr Studnička

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

87%
13%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#11490Nedodané zboží (výměna)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2016, před 8 lety

Tomáš Valerius Kovár

Znění stížnosti

Dobrý den,
21.6.2016 jsem u tohoto pána objednával na dobírku mobilní telefon. Následující den mi mobil přišel, ale v jiné barvě než jsem objednal. Prodejce jsem kontaktoval, obratem mi napsal, ať mobilní telefon pošlu zpátky, že mu za pár dní (28.6.2016) přijde na sklad mnou objednaná varianta. Ještě ten den jsem mobil poslal zpátky a od té doby mi neodpovídá na e-mail, ani se mu nedá dovolat na telefon. Zkoušel jsem ho kontaktovat 30.6, 4.7. a 11.7., ale neúspěšně.
Jaký doporučujete další postup? Doporučený dopis s žádostí o vrácení peněz?

S díky
Tomáš Valerius Kovár


Produkt

Blackview BV6000


Požadované řešení

Zaslání správného modelu, nebo vrácení peněz (k této variantě se začínám přiklánět, řešit u tohoto pána případnou reklamaci vypadá jako noční můra)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2016 13:36, před 8 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.

Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2016 20:16, před 8 lety

Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:

"Dobrý den, poté co jsem ještě zkusil kontaktovat prodejce na Facebooku, odpověděl mi a peníze mi byly vráceny na účet."

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme, neboť bylo dosaženo požadovaného řešení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.