Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
již mi trošku dochází trpělivost. 8.5. jsme si objednali ložnici (postel, dva noční stolky, komodu a skříň za cenu 33 000 Kč) Byla nám doručena 2.6.2016. Dne 3.6.2016 jsem podala reklamaci, kdy z každého rozbaleného kusu byl min. jeden a více kusů špatných. Vše jsem nafotila a poslala. Smontovat bylo možné pouze postel a jeden noční stolek (nechaly jsme to však bít a do dnešního dne to máme pouze vybalené, ale nesmontované). K dnešnímu dni nám náhradní kusy nebyly doručeny. Od minulého týdne volám na reklamační oddělení a ptám se kdy to bude. V minulém týdnu mi bylo řečeno, že čekají na doskladnění zboží a že by mělo být v pátek. Volala jsem v pondělí a bylo mi řečeno, že se mi v týdnu ozvou. Dnes je pátek, nikdo se neozval, volala jsem tam a chtěla znát řešení. Byla mi navrhnuta sleva, což jsem odmítla. Dále, že tedy mohu vrátit ty reklamované kusy a za ty že mi vrátí peníze. To jsem také odmítla, objednávala jsem ložnici jako celek a co budu asi dělat s postelí a jedním nočním stolkem ? Na stránkách mají, že mohu odstoupit do 45 dní od smlouvy bez udání důvodu. Navrhla jsem toto slečně z reklamačního oddělení a ta mi řekla, že musím vyplnit formulář odstoupení od smlouvy a vrátit zboží na svoje náklady. To jsem odmítla, dle občanského zákoníku, na na mé náklady, ale na jejich, tedy zda si pro to přijedou a nebo zda si mám objednat dopravu a oni mi ji proplatí. Řekla, že pošlou svého dopravce a ať toto uvedu i do odstoupení od smlouvy. Hned jsem tedy vyplnila odstoupení od smlouvy a toto uvedla v poznámce. Ozvali se mi z oddělení odstoupení od smlouvy, zda mají mé svolení pro odvoz reklamovaných kusů...Napsala jsem jim:
Dobrý den,
poslala jsem Vám odstoupení od smlouvy ne reklamaci, tedy nejde pouze o svoz reklamovaného zboží, ale svoz celé objednávky (kompletní ložnice) a vrácení celé částky a na tom jsem se dohodla s Vaším reklamačním oddělením. Pokud si tedy odvezete vše, máte mé svolení.
Již opravdu nevím, jak toto dopadne.
Luxusní ložnice Lettore 33 218 Kč
Vrácení peněz a odvoz celé ložnice (ne jen reklamovaných kusů). Kupovala jsem ložnici jako celek, ne po částech.
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy je ze zákona možné jen ve stanovených případech. Jednou z těchto možností je odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí věci, pokud šlo o nákup na dálku (tzn. přes internet, telefon,… - § 1820 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). V případě odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu podle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku musí podnikatel spotřebiteli vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení kupní cenu spolu s náklady na dopravu od něj ke spotřebiteli. Pokud by si spotřebitel vybral dražší způsob, než nejlevnější možný, má právo prodejce proplatit pouze náklady na nejlevnější způsob, podle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku.
Při vrácení zboží k obchodníkovi je na spotřebiteli, jaký způsob dopravy na vrácení si vybere, náklady na tuto dopravu si hradí však sám spotřebitel. Podle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku by podnikatel musel hradit spotřebiteli i náklady s vrácením zboží jen v případě, že by neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady, tedy nesplnil zákonnou informační povinnost. Děje se tak zpravidla formou sdělení prostřednictvím obchodních podmínek společnosti.
Pokud společnost umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě, která je delší než-li zákonných 14 dní, může si stanovit pro tento postup vlastní smluvní podmínky. V obchodních podmínkách společnosti, konkrétně bod 6.10 je uvedeno k možnosti vrácení zboží do 45 dní od převzetí následující podmínky:
Nad rámec zákonných povinností prodávajícího může kupující odstoupit od kupní smlouvy do 45 dnů od dodání zboží za podmínky, že krom všech omezení možnosti odstoupení od kupní smlouvy uvedených v tomto článku či v příslušných ustanoveních občanského zákoníku v platném znění, musejí být splněny i následující podmínky:
zboží nenese známky užívání, tzn. zejména kupující – spotřebitel nezačal s montáží zboží,
zboží má kompletní příslušenství, které bylo dodáno prodávajícím spolu s ním,
zboží je včetně obalového materiálu, který nese známky pouze běžného rozbalení zboží.
U odstoupení dle tohoto odstavce nenáleží kupujícímu právo na vrácení dopravného a lhůta na vrácení kupní ceny činí 30 dnů od vrácení zboží prodávajícímu.
Pokud by se však jednalo o reklamaci, tedy výměnu zboží z důvodu chyby podnikatele, nese náklady související s uplatněním reklamace (nákladu na dopravu) podnikatel.
Prodávající je pak podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.