Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupili jsme kabelku v CČM Praha 9 dne 20.8.2015 přítelkyně ji běžně nosí, nikoliv neustále a uvnitř se jí potrhala vnitřní jemná látka u kapes a švů. Reklamovali jsme ji 28.5.2016 v dobré víře a s pocitem oprávněnosti.
Jaké bylo naše překvapení, když reklamace vyzvednutá 14.7.2015 z důvodu naší dovolené, vyřízena byla včas, byla posouzena jako neoprávněná.
"Udajně nebyla zjištěna žádná výrobní ani materiálová vada. Vada odpovídá běžnému opotřebení, které je přímo úměrné době používání výrobku. Dále píšou, že zboží bylo předáno k reklamaci zcela využité a oprava není možná.
Záruční doba nemusí být nutně totožná s životností výrobku."
Zavěrem si myslím, že v posledním označeném sloupci si reklamační pracovník protiřečí a "jen kecá" a o zaruční době nemůže napsat, že je totožná s životností výrobku, když vydržel jen 10 měsíců.
Děkuji za pomoc
béžová kabelka CAPRISA BS360301315 - Onion
výměna, vrácení peněz, ale ani opravě se nebráním, protože z vnějšku je stále dost dobrá
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i kabelky) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.
Vadu výrobku skutečně nelze zaměňovat se životností a spotřebováním výrobku. Při častějším nošení se kabelka opotřebuje rychleji, nežli při nošení příležitostném. Pokud by tedy bylo opotřebení zboží nadměrné a neodpovídalo míře užívání, nejde pak o uvedenou výluku z odpovědnosti za vady, ale o vadu, za kterou prodávající musí odpovídat. Proto spotřebitel musí v tomto případě prokázat, že kabelka má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování.
Pokud je spotřebitel přesvědčen, že se jedná o výše uvedený případ vady zboží, doporučujeme znovu namítnout u prodejce nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace s výše uvedenou právní argumentací. Pakliže však prodejce setrvá na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, bude potřebné pro úspěch ve věci rozporovat důvody uvedené v zamítavém stanovisku prodejce prostřednictvím znalce z oboru, a prokázat na základě znaleckého posudku, že vady kabelky jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním provedením výrobku, popř. použitím nekvalitních materiálů).
Reklamované vady kabelky doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat obuv k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nikoli řádného vyřízení reklamace, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.