Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:713
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:24
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#11528Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.07.2016, před 9 lety

Zoltán Bese

Znění stížnosti

Dobrý den ,

dne 19.6.2016 jsme zakoupili Ford Mondeo MK4 2.0 tdci rok 2008 za 168000 Kč.Po třech týdnech a najetých cca 2000Km mi zůstal po zařazení rychlosti vyset spojkový pedál na podlaze. Odešla spojka.Auto je nepojízdné.Cena opravy cca 30 000 Kč. Kontaktoval jsem AAA auto, kde mi řekli , že mne budou kontaktovat s reklamačního oddělení.Tak se však nestalo a musel sem je několikrát uhánět po telefonu.Nakonec mi zavolal pán se soukromého čísla a řekl mi že si to mám dát opravit na vlastní náklady ,že to není skrytá vada jak tvrdím já ,ale běžné opotřebení ,a že ta spojka neodešla po 2000 Km co jsem najezdil já ,ale po 181000 km a 8 letech provozu a reklamaci mi neuznají.Tak ,že výsledek je 170 000 Kč prič ,a nepojízdní auto na dvoře.Člověk se jen tak tak zmůže na koupu auta ,počítá ,že mu vůz něco poslouží a pak zklamání,a tak alespoň doufáte ,že tak veliká společnost se zachová férově ,využijí šanci na nápravu kterou dostali ,zlaté oči ,reklamaci vám neuznají.Nejsem schopný ani přepsat auto ,jeli kož nejede a tím pádem se nedostanu na evidenční kontrolu. A to jsem medzičasem jěště zjistil nefunkčnost tempomatu ,cd přehrávač nebere CD,a problémi s funkčností předních světlometú a ohořelé konektory na světlometech. S pozdravem Zoltán Bese


Produkt

Ford Mondeo MK4 2.0 tdci rok 2008 , 103 Kw


Požadované řešení

Odtah auta do servisu AAA auto a odstranění závady na náklady AAA auto


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2016 09:20, před 9 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Stav prodávaného vozu by však měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Prodávající odpovídá za vady, na které ve smlouvě výslovně neupozorňuje. Úspěšně by se spotřebitel v případě sporu zřejmě mohl domáhat vyřízení reklamace vad, které nejsou v protokolu o převzetí vozu uvedeny. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.7.2016 22:54, před 9 lety

Vážený pane Bese,
nepříjemnost, kterou máte se zakoupeným vozidlem, mne velice mrzí. Od kolegů však mám informaci, že dosud neevidujeme žádnou osobní reklamaci. Dovoluji si Vás pozvat k jejímu uplatnění na kteroukoli pobočku naší společnosti. Při uplatnění reklamace je vhodné předložit veškerou smluvní dokumentaci týkající se zakoupeného vozidla, zprávu servisu, kde bude reklamovaná vada specifikována, nebo vozidlo, pokud je pojízdné. Následně bude o reklamaci v zákonné lhůtě rozhodnuto.
Děkuji za pochopení, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2016 09:46, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2016 15:35, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.