Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Byla mi zaslána zásilka, kterou jsem si neobjednala a mám zaplatit za poštovné za zboží nepoužitelné, telefonicky jsem zrušila další zásilku a bylo mi sděleno, že mi zboží bylo nabídnuto telefonicky a já jsem souhlasila,nikdo se mnou nehovoŕil,po zjišténí v rodině jste hovořili s nezletilou osobou, následně jsem se informovala o zasláni zpét nepoužitelného zboží a pošta mi odmítla zásilku odebrat, prosím o vysvětlení, je to vydírání poštovného za nekvalitní zboží a případ pro ŕešeni televize s pozdravem O.K.
zasláno dva nepoužitelné bŕity
Platba za poštovné za neobjednané a nekvalitní zásilku
|
Tweet |
V jistých případech lze namítnout neplatnost smlouvy uzavřené nezletilým. Jako příklad můžeme uvést situaci, kdy uzavření smlouvy nebylo přiměřené rozumové a volní vyspělosti nezletilého. Konkrétně dle § 31 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník: "Má se za to, že každý nezletilý, který nenabyl plné svéprávnosti, je způsobilý k právním jednáním co do povahy přiměřeným rozumové a volní vyspělosti nezletilých jeho věku."
Rozumovou vyspělostí se rozumí schopnost nezletilého posoudit následky svého vlastního jednání. Musí tedy pochopit nejenom své vlastní jednání (že uzavřel smlouvu), ale také následky (jaké mu z ní plynou povinnosti). Volní vyspělostí se rozumí schopnost své jednání ovládnout, tj. jednání svou vůlí řídit.
Posouzení, co je a co není přiměřené rozumové a volní vyspělosti jednotlivce, může být velice individuální. V případech sporu o tom musí rozhodnout soud. Často si nechává pro takovou situaci vypracovat znalecký posudek, kdy zjišťuje rozumovou a volní vyspělost skupiny nezletilých stejného věku, případně konkrétního jedince.
Právní jednání, k němuž není nezletilý vzhledem ke své rozumové a volní vyspělosti způsobilý, musí uskutečnit jeho zákonní zástupci. Když nezletilý, který nenabyl plné svéprávnosti jedná sám, potom je jednání neplatné.
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má spotřebitel právo do čtrnácti dnů od převzetí zboží od smlouvy odstoupit. Ale vzhledem k tomu, že společnost Westerfield na toto právo spotřebitele neupozorňuje, dle ustanovení § 1829 odst. 2 téhož zákona se tato lhůta prodlužuje na rok a čtrnáct dní.
Spotřebiteli doporučujeme sepsat odstoupení od smlouvy. Zároveň doporučujeme udělat si kopii dopisu o odstoupení od smlouvy. Dopis poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučeně s dodejkou. Spotřebiteli by měla zůstat kopie dopisu s odstoupením od smlouvy a lístek od pošty. Tím bude mít důkaz, že od smlouvy odstoupil a smlouva je zrušená.
Při odstoupení od smlouvy se smlouva zruší a nahlíží se na ni, jako by nikdy nevznikla. Z tohoto důvodu mají strany povinnost vrátit si vše, co plnily. Tudíž spotřebitel je povinen vrátit společnosti balíček, který obdržel. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Vzhledem k faktu, že se jedná o společnost Westerfield International AG, je dobré odstoupení poupravit i v tom směru, že do něj spotřebitel dopíše, že si nepřeje zasílání jakýchkoli produktů od této společnosti ani v budoucnu. Tento dovětek je podstatný zejména z toho důvodu, že předmětná společnost má ve svých všeobecných obchodních podmínkách zakomponováno opětovné zasílání zboží. V případě, kdy si spotřebitel nepřeje být ze strany společnosti ani v budoucnu kontaktován, je možné k odstoupení přidat i žádost o odstranění osobních údajů z databáze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.