Počet nahlášených stížností: | 469 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 11 |
V teláku TESKO LIFE 28/2016 je na straně 15 uveden mražený sortiment řady FreeFrom, ale v obchodě, tedy konkrétně v provozovně Poděbrady, by jste ho 16.7. hledali marně. Nebylo dodáno, nemůžeme ovlivnit, bude po neděli. Takové odpovědi zazněli odpovědných zaměstnanců. Možná, že tedy po něděli 17.7., kdy končí cenová akce trvající od 13.7. do 17.7. sortiment bude, ale asi o 20 % dražší. Proč tedy chodit na akční zboží, když ho nedostanete? Petr
Mražený sortiment FreeFrom
Dodržet nabídku v letáku jinak je to klamná reklama a někdo by měl za to nést odpovědnost. Jako omluvu bych uvítal poukaz na 20% slevu na tento sortiment.
|
Tweet |
Co se týče inzerce zboží v letákových akcích a jeho následné nedostupnosti, může takové jednání být považováno za vábivou reklamu, což je zakázaná klamavá obchodní praktika dle ustanovení § 4 odst.3 příloha 1 písm. b zákona 634/1992 Sb., zákona o ochraně spotřebitele.
Vábivou reklamu je případ, kdy obchodník nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Posoudit, zda obchodník porušuje zákaz vábivé reklamy dle přílohy 1 písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může příslušný krajský živnostenský úřad, který je k tomuto příslušný. Tomuto úřadu může spotřebitel adresovat podnět.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.