Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na podzim r.2015 jsem u firmy zakoupil mobil.Po platbě předem nebyla dodržena dodací doba,ale koncem roku zásilka došla.Telefon byl však zcela nepoužitelný,nešlo jím volat.Odeslaná reklamace se mi vrátila na dobírku 90 Kč odmítnutá,že jsem si nevytiskl a nepřiložil fakturu z e-mailu a dal tam jen jejich rekl.protokol,který se vyplňuje na jejich stránkách i s č.faktury=obstrukce na zákazníky.Poslal jsem to znovu,vrátilo se opět s tím, že tel. je v pořádku,reklamace zamítnuta.Avšak telefon byl vyměněný,nový.Volat jím šlo,ale nadměrně se zahříval,hned vybil a po 2 měsících odešly nekvalitní konektory sluchátek i nabíjení a byl opět nepoužitelný.Opět jsem ho odeslal zpět se všemi požadovanými doklady s tím,že ho nechci, ať mi vrátí peníze.To už je asi 2 měsíce a nyní nemám ani telefon ani peníze a nebaví se mnou.Firma pravděpodobně žije z klamání a podvodného jednání, neměla by vůbec dále působit na trhu.
Smartphone C3000
Vrácení peněz = 1.990 za telefon. Správné by bylo i zaplatit kompenzaci za zbytečné poštovné a psychickou újmu, neboť jsem musel obětovat i dost času a námahy na řešení tohoto problému.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající povinnost vyřídit reklamaci do třiceti dnů. To znamená, že v této lhůtě musí reklamaci buď uznat nebo zamítnout. O tomto výsledku musí spotřebitele v této lhůtě vyrozumět. Pokud tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy od které může spotřebitel odstoupit, tedy chtít vrátit peníze zpět nebo i vyměnit zboží, volba je čistě na spotřebiteli.
Pokud spotřebitel projevil vůli odstoupit od smlouvy po 30 dnech, navíc spotřebitele e-shop do té doby neinformoval o vyřízení reklamace, je odstoupení od smlouvy platné a e-shop je povinen vrátit peníze bez zbytečného odkladu.
Odstoupení je vhodné zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou) na adresu uvedenou v obchodních podmínkách společnosti jako korespondenční pro ČR: SALES 4 PORTAL LTD, Poštovní přihrádka 5, 700 39 Ostrava 39.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Velké Británii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.