Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 31.5.2016 jsem zaplatila kartou přes internet za 5” GPS navigace s češtinou a doživotní aktualizací map 1 449 Kč a od té doby se nic neděje...párkrát odpověděli, že vše předají obchodnímu oddělení...mám se obrátit na policii? Vůbec nevím jak pokračovat a na koho se obrátit...předem děkuji za odpověď.
Jana Fundová
Objednávka na SALES 4 PORTAL LTD
Vážený zákazníku,
Vasi objednávku Jsme v pořádku přijali.
Zboží odesíláme ve lhůtě 14 pracovních dní od uplatnění voucheru. Zboží bude dodáno na Vaši adresu v souladu s našimi obchodními podmínkami v době platnosti voucheru. V této lhůtě Vám bude zboží odesláno. O expedici budete informováni na e-mail.
Informace ohledně dodání zboží záskáte na našem emailu: info@salesportal.cz nikoliv na infolince slevového portálu. Slevový portál zboží nedodává. Prodejcem zboží je naše společnost.
Dotazy na stav objednávky prodlužují expedici zboží, neboť se musíme věnovat odepisování na emaily a nemůžeme pracovat na expedici zboží. Vyčkejte proto na informaci o expedici zboží. Zboží je vždy automaticky expedováno ve výše uvedené lhůtě.
Kód objednávky: 2015015345
Datum: 31.5.2016
Jedná se o 5” GPS navigace s češtinou a doživotní aktualizací map za 1 449,-Kč, která byla zaplacena on-line kartou 31.5.2016
Ráda bych odstoupila od smlouvy a získala zpět své peníze, společnost ale na opakované výzvy reaguje tím, že vše předá obchodnímu oddělení.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitelka, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou) na adresu uvedenou v obchodních podmínkách společnosti jako korespondenční pro ČR: SALES 4 PORTAL LTD, Poštovní přihrádka 5, 700 39 Ostrava 39. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Velké Británii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné (např. z ohlasů a hodnocení e-shopu na internetu), pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele. Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.