Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#11545Automatická aktivace Alza premium bez předchozího upozornění

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.07.2016, před 9 lety

Ivan Moucha

Znění stížnosti

Dobrý den,

využil jsem akce společnosti Alza na bezplatné 30 denní zkušební období produktu Alza Premium. Bez jediného upozornění, na to že se blíží doba, kdy bude aktivováno placené členství mi Alza strhla peníze z platební karty a mám aktivováno roční členství s měsíční platbou služby. Službu jsem ani jednou v placeném členství nevyužil a ani využívat nehodlám.

V podmínkách (článek IV. Doba trvání a zrušení členství v Alza Premium, viz: https://www.alza.cz/podminky-alza-premium-art14521.htm) je uvedeno, že na přechod na placenou verzi bude uživatel několikrát upozorněn. TOTO SE VŠAK NESTALO ani e-mailem, a ani SMS, jak je v těchto podmínkách uvedeno. Pokud bych takovou informaci obdržel, zrušil bych členství během zkušební doby. Bohužel jsem však na tuto skutečnost nebyl upozorněn.

Na moji žádost o zrušení a refundaci již 24 dní není odpovězeno, zcela bez reakce ze strany Alzy.


Produkt

Alza Premium - automatický přechod na placené členství bez předchozího upozornění


Požadované řešení

Refundace již strhnuté platby za členství ve službě Alza Premium a okamžité zrušení tohoto členství.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2016 10:25, před 9 lety

Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o poskytované službě (služba Alza Premium) a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele.

Sjednat minimální dobu, po kterou bude závazek trvat a automatické prodlužování závazku je možné ve smlouvě sjednat. Podnikatel má však povinnost ještě před uzavřením smlouvy informovat spotřebitele o nejkratší době, po kterou bude smlouva strany zavazovat. Společnost o automatickém převedení na placenou službu upozorňuje spotřebitele drobným písmem pod nabídkou služby na svých webových stránkách. Zda je takovéto sdělení dostatečné by mohl posoudit jedině soud.

Pokud by tato informace byla obsažena pouze v obchodních podmínkách, nikoliv přímo ve smlouvě, spotřebitel by mohl také namítat neúčinnost tohoto ustanovení obchodních podmínek, neboť jej nemohl rozumně předpokládat (neplatí, pokud by jej přijal výslovně).

Společnost v dokumentu Podmínky Alza Premium uvádí, že po uplynutí zkušební doby členství je spotřebitelovi automaticky zpřístupněno plnohodnotné placené členství a stržen poplatek za členství ve službě Alza Premium, pokud spotřebitel neodmítne automatickou změnu členství, což společnosti sdělí před uplynutím zkušební doby členství. Na tuto skutečnost je spotřebitel v rámci zkušební doby členství několikrát upozorněn, zejména formou e-mailu. Neodmítne-li tedy spotřebitel automatickou změnu členství na standardní včas, stává se členem služby Alza Premium alespoň na 12 měsíců. Společnost se tedy zavazuje, že bude spotřebitele o automatickém prodloužení vícekrát informovat. Pokud by tak neučinila, mohl by spotřebitel namítat, že společnost porušila smluvní podmínky služby Alza Premium.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.7.2016 13:52, před 8 lety

Vážený pane Moucho,

velmi mě mrzí vzniklé nedorozumění.

V případě služby Alza Premium, jsme jednak uváděli veškeré informace již před uzavřením objednávky této služby, ale také jsme Vás informovali emailem, že v případě nezájmu o pokračování služby, je nutné ji zrušit. Stalo se tak hned 24.4.2016 21:21. Velmi se omlouvám, zpráva, která je nastavena, aby automaticky chodila cca 5 dnů před koncem zkušebního období vlivem systémové chyby neodešla v pořádku.

Je mi líto, pokud došlo k přehlédnutí těchto informací, mohu Vás však ujistit, že z naší strany žádné parametry služby neskrýváme. Naopak informace o platbách a platnosti služby zobrazujeme ve zkrácené verzi toho nejdůležitějšího i u tlačítka pro objednání služby i u zadávání platební karty. Příklady Vám dávám do přílohy.

Kolegové již před deseti dny Vaši situaci vyřešili zrušením služby a vrácením platby Předpokládám, že nyní je proto již vše v pořádku a i platbu máte zpět na svém účtu.

Věřím, že v budoucnu proběhne vše od počátku k Vaší spokojenosti a případná další komunikace se ponese v pozitivnějším duchu.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.7.2016 13:55, před 8 lety


Ivan Moucha

Hodnocení: