Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přeji hezký den.
> 21.6.2016 jsem u firmy levneelektro.cz objednal a
> zaplatil 9.579 Kč za myčku nádobí BOSCH SPV 43M20 EU .
> 23.6.2016 jsem elektronicky obdržel zálohovou
> fakturu a informaci o předání zboží dopravci.
> 24.6.2016 byly myčka dovezena domů, ale bylo
> poškozeno dno obalu, tak jsem ji nepřevzal.
> Mezitím ale firma pozastavila činnost, byly jí
> zablokovány účty, přestala komunikovat,
> zmizely webové stránky. Nyní nemám ani
> peníze, ani myčku, ani nikoho, na koho bych se
> obrátil. Myčku potřebuji, buduji novou kuchyni
> a vestavná myčka v ní bude chybět. Mám koupit
> jinde novou a doufat, že se mi peníze někdy
> vrátí? Nebo, prosím, na koho se mám obrátit.
> Určitě nejsem jediný, který se dostal do
> nešťastného mezidobí.
> Děkuji
> Černý Miroslav
požaduji zboží dodat, nebo peníze vrátit
|
Tweet |
Dle obchodního rejstříku společnost ELEKTRA PV, s.r.o. neukončila svou činnost. Pokud prodávající nereaguje na emailovou komunikaci, je vhodné jej kontaktovat na adresu sídla společnosti (dle obchodního rejstříku Vrbenská 197/23, České Budějovice - České Budějovice 4, PSČ 37001) prostřednictvím provozovatele poštovních služeb a vyzvat jej k plnění. Z důvodu prokazatelnosti je vhodné uchovat dodejku a kopii dopisu. Při využití služeb poštovního provozovatele se zásilka považuje za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě (např. 7 dní) poskytnuté spotřebitelem, může spotřebitel od smlouvy odstoupit dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení peněžních prostředků. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale společnost stále nevrací peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.