Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14.5.2016 jsem od zástupce společnosti Globe Holding Group,s.r.o.Na výstavě Dům a zahrada v Liberci zakoupila masážní polštářek.Prodejce nás s manželem oslovil,ať se necháme zdarma namasírovat,pak nám nabídl los a stropil divadýlko,že jsem šťastný výherce 6000 Kč slevy z ceny.Nadšení z výhry se rozplynulo,když jsem na internetu zjistila,že jsem se stala jen další z mnoha,co těmto podvodníkům naletěli.Ihned jsem podala doporučený dopis s odstpupením od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů,s dotazem,jak proběhne vrácení zboží, a následné finanční vyrovnání.Firma odpověděla,že byl výrobek zakoupen v mobilní provozovně podle § 17 živnostenského zákona(v kupní smlouvě je uvedeno,že zákazník má právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů) a je nutné postupovat ve znění § 1832 odst.4.obč.zákona.Poslala jsem tedy výrobek na adresu firmy,ale přišel mi dopis,že zasílají výrobek zpět,protože byl odeslán až po zákonné lhůtě 14 dnů.
Byla jsem na ČOI v Liberci upozornit na nekalé praktiky této firmy,ale bylo mi sděleno,že by je tzv.museli chytit při těchto praktikách,a vzhledem k tomu,že dopředu nevědí,kde budou prodávat,je to zcela nemožné.
Akceptování odstoupení od kupní smlouvy,a zaslání finančních prostředků na číslo mého účtu,který jsem firmě sdělila.
|
Tweet |
Pokud je smlouva uzavřena mimo obchodní prostory, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu. I v případech, kdy smlouva byla uzavřena v mobilní provozovně, má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy, pokud byl chvíli před jejím uzavřením osloven mimo takovou provozovnu (dle § 1828 odst. 2 písm. a) občanského zákoníku). Ze zákona lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. Podnikatel musí spotřebitele písemně poučit především o jeho právu na odstoupení. Pokud tak neučiní, platí lhůta delší, a to jeden rok a 14 dnů. Pokud poskytne poučení dodatečně, začne běžet od tohoto okamžiku ona 14 denní lhůta.
Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno.
Zakoupené zboží musí spotřebitelka bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od zaslání odstoupení od smlouvy vrátit zpět prodávajícímu a ve stejné lhůtě by měly spotřebitelce dorazit peníze. Stačí, že spotřebitelka prokáže prodávajícímu odeslání zboží na adresu uvedenou v uzavřené kupní smlouvě.
Pokud společnost nevyhoví odstoupení od smlouvy a nevrátí peníze, je možné domáhat se jejich vrácení pouze soudní cestou, v daném případě podáním návrhu na vydání platebního rozkazu. Ve věci návrhu na vydání platebního rozkazu doporučujeme spotřebiteli vyhledat právní služby advokáta. Jejich seznam lze nalézt na stránkách https://www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.