Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 29.6.2016 jsme u společnosti AAA auto na pobočce koupili vůz značky Opel Combo údajně po 1.majiteli a údajně ve vynikajícím stavu. Vůz stál necelých 100 000,- a museli jsme si na to brát půjčku. Jenže druhý den začala svítit kontrolka motoru a vypadla pružina od tlumiče, takže auto bohužel téměř nepojízdné. Ten den jsme i vůz reklamovali a za 14 dní jsme dostali vyjádření, že reklamace byla zamítnuta!!!Den po reklamaci na pobočce nám vypadla i druhá pružina.Nikde nebylo uvedeno, že toto auto má vadný motor a podvozek, bylo nám řečeno že je v bezvadném stavu, ve špatném stavu bychom vůz nekupovali. Prohlídka a zjištění přesné závady motoru a hlavně oprava motoru bude stát možná celý motor a to je cca 30 000,- a pružiny na auto nás budou stát minimálně 4000,- a vzhledem k tomu, že vůz máme druhý týden tak budeme trvat na kladném vyřízení naší reklamace.
Opel Combo
kladné vyřízení reklamace - proplacení nákladů na opravu vozu
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, platí vyvratitelná právní domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. V případě soudního sporu by tedy musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Spotřebitel by měl věc nejprve reklamovat a žádat nápravu v podobě opravy věci, nebude-li to možné, má právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat i přiměřenou slevu. Práva z vadného plnění není možné uplatnit na vadu, o které spotřebitel před převzetím věci věděl a byl na ní upozorněn. Jedná-li se o skrytou vadu, je za ní odpovědný prodávající.
Nebude-li reklamace ze strany prodávajícího uznána jako oprávněná, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Hajný,
záležitost jsem prověřila. Prosím dostavte se znovu na pobočku k projednání Vašeho případu. S sebou si vezměte zprávu ze servisu, kde bude popsána přesná vada a rozpočet opravy. Poté bude Vaše reklamace opětovně posouzena.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dnes mi přišlo rozhodnutí, opět stejné že je reklamace zamítnuta. S odůvodněním že vůz je starý a jedná se o běžné opotřebení a autobazar neuznává záruku. Samozřejmě při koupi nebyla ani jedna závada možná rozeznat. Na skryté vady je podle zákona záruka 6 měsíců. Egr ventil se rozsvítil defakto co jsem opustil bazar a pružiny upadly hned následně obě dvě.
Odhadnutá oprava je 10tis kč. A AAA auto se od odpovědnosti distancuje. V čem je výhoda koupit si auto zde? V ničem, auta jsou předražená a nemáte na nic záruku.
Celou věc předávám právníkovi a budeme požadovat odstoupení od kupní smlouvy když není možná kompenzace. Není to moje první koupě auta. V loni jsme kupovaly vůz v auto ESA. Projevila se závada na turbu, vůz si vzaly a závadu odstranily. Sice na dvakrát, ale podruhé nám dali kompenzaci 3 tis., jako všimné. Proto budu tento auto bazar všude doporučovat a šířit všemi možnými kanály jako špatné zušenosti s AAA auto. Nevím proč jste mě pí Mílková hnala k vám podruhé na reklamaci. Cestou k vám jsem najel zbytečných 60km a bral si volno s práce. Jsem velmi nespokojen a již nikdy si u vás vozidlo nekoupím, protože vaše záruka je nulová!!!
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážený pane Hajný,
prosím přijměte omluvu za pochybení reklamačního technika, které způsobilo opětovné zamítnutí Vaší reklamace. Podle informací, které mám, Vás kolegové znovu kontaktovali a věc by měla v tuto chvíli již být vyřešena. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojen.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Byla mi schválena finanční náhrada 10tis kč, která mi již přišla. Ovšem moje reklamace byla zamítnuta. Tudíž vozidlo je opraveno, ale spokojenost s celkovým ořstupem jen částečná. Zde již vozidlo nekoupím protože podle aaa není možno reklamovat skryté závady.