Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den.Ziadam vas o nezasielanie otravnych sekov na moju adresu tykajucich sa zaplateniu dlhu voci vam.Vobec nic som vam nepodpisovala a zrazu mi tu chodia otravne seky.Riesim to uz s policiou a nadalej aj budem.Je to banda lenivych chudakov,ktora sa nevie uzivit len vymahat peniaze sprostymi sekmi.Vyvolavat na cisla a ponukat trapne strojceky zadarmo,ake ubohe a nic mi neprislo,nik nic neprevzal a vymahaju tu akesi dlhy to co je???...odstupujem od zmluvy!
Ignorujem seky
|
Tweet |
Smlouvu lze uzavřít i ústně po telefonu. Pokud spotřebitel v telefonickém hovoru odsouhlasí společnosti zaslání balíčku zdarma spolu s dalšími informacemi od podnikatele, uzavírá tím kupní smlouvu po telefonu (společnost si hovor nahrává a má o něm záznam).
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má spotřebitel právo do čtrnácti dnů od převzetí zboží od smlouvy odstoupit. Ale vzhledem k tomu, že společnost Westerfield na toto právo spotřebitele neupozorňuje, dle ustanovení § 1829 odst. 2 téhož zákona se tato lhůta prodlužuje na rok a čtrnáct dní.
Spotřebiteli doporučujeme sepsat odstoupení od smlouvy. Zároveň doporučujeme udělat si kopii dopisu o odstoupení od smlouvy. Dopis poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučeně s dodejkou. Spotřebiteli by měla zůstat kopie dopisu s odstoupením od smlouvy a lístek od pošty. Tím bude mít důkaz, že od smlouvy odstoupil a smlouva je zrušená.
Při odstoupení od smlouvy se smlouva zruší a nahlíží se na ni, jako by nikdy nevznikla. Z tohoto důvodu mají strany povinnost vrátit si vše, co plnily. Tudíž spotřebitel je povinen vrátit společnosti balíček, který obdržel. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Vzhledem k faktu, že se jedná o společnost Westerfield International AG, je dobré odstoupení poupravit i v tom směru, že do něj spotřebitel dopíše, že si nepřeje zasílání jakýchkoli produktů od této společnosti ani v budoucnu. Tento dovětek je podstatný zejména z toho důvodu, že předmětná společnost má ve svých všeobecných obchodních podmínkách zakomponováno opětovné zasílání zboží. V případě, kdy si spotřebitel nepřeje být ze strany společnosti ani v budoucnu kontaktován, je možné k odstoupení přidat i žádost o odstranění osobních údajů z databáze.
Co se týče neobjednaného plnění, to upravuje ustanovení § 1838 zákona č. 89/2012 Sb. Dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Nicméně zde záleží skutečně na tom, co přesně zaznělo v telefonickém hovoru. Z důvodu opatrnosti tedy doporučujeme spotřebiteli zaslat společnosti výše uvedeným způsobem odstoupení od smlouvy v písemné formě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.