Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V lednu loňského roku jem zakoupil od spol. OKAY vysavač. Při placení mi byla nabídnuta služba "blesková výměna" za 279,-Kč, s tím,že v případě možné reklamace vysavače mi vysavač bude bez řešení příčiny, bez čekání na dopad reklamace ihned vyměněn (bleskově) za nový či obdobný výrobek.
pri červnové poruše vysavače, mi nebyla v souladu s podmínkami bleskové výměny prodejce tato výměna umožněna !!!
Naopak jsen byl sprostou a arogantní osobou (p. Erben Jakub (7741))
poučován jak obsluhovat vysavač.
Reklamace vysavače z důvadu údajně špatnou obsluhou přístroje nebyla uznána (v návodu nebyly žádné pokyny která bychom porušili)a vysavač poslali zpět. Mám pocit, že se takto společnost OKAY zbavuje často odpovědnosti z reklamací.
Blesková výměna nefunguje!!!!!
Chrěl jsem reklamovat službu "blesková výměna", ale bylo mi řečeno pracovníkem spol., že to nelze!!!!!!
a chtěl bych i vrátit zaplaceno částku za tuto službu z důvodu její neplnění.
|
Tweet |
Prodejce nabízí zakoupení speciální služby zároveň s nákupem výrobku a zavazuje se, že při splnění dále uvedeného výčtu podmínek pro přiznání tzv. bleskové výměny, poskytne spotřebiteli určitý modifikovaný postup při vyřizování reklamace, než-li stanoví občanský zákoník.
Jedná se o placenou službu zakoupenou spotřebitelem a při splnění stanovených podmínek při reklamaci výrobku je povinen prodejce v souladu s přijatým závazkem postupovat. Pokud bude reklamace výrobku prodejcem uznána z důvodu výrobní vady, má spotřebitel prioritně nárok na výměnu výrobku za nový (nepočítá se zde s možností opravy výrobku, tak jak předpokládá občanský zákoník v § 2169), pokud nový výrobek nebude dostupný, může si spotřebitel dle své volby buď vybrat jiný výrobek anebo požádat o vrácení zaplacené finanční částky za reklamovaný výrobek.
Dále prodejce uvádí u této služby, že s bleskovou výměnou nemusí spotřebitel čekat 30 dnů na vyřízení reklamace a výrobek nebude nutné opravovat. Tímto způsobem prezentovaná informace o placené službě poskytnutá prodejcem může však spotřebitele uvést v omyl, neboť prodejce sice uvádí, že spotřebitel nemusí v souvislosti se službou blesková výměna čekat 30 dnů na vyřízení reklamace, zároveň však uvádí, že podmínkou přiznání nároku na plnění z této služby je uznaná reklamace výrobku z důvodu výrobní vady, což však bude zřejmě v mnoha případech, posuzovat autorizovaný servis, a blesková výměna bude provedena teprve po uznání reklamace pro výrobní vadu výrobku prodejcem prostřednictvím servisu, což však nebude možné rozhodnout okamžitě a spotřebitel tedy bude muset čekat na vyřízení reklamace a případnou bleskovou výměnu.
Spotřebitel může podat České obchodní inspekci podnět k prověření jednání podnikatele, zda nedošlo k použití klamavé obchodní praktiky dle § 5 odst.1 písm. b) zákona o ochraně spotřebitele. Obchodní praktika při nabízení výrobků a poskytování služeb je klamavá v případě, je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit.
Vážený paní Kubíne,
reaguji na Váš příspěvek zde na portále.
Vámi popsanou situaci jsme pečlivě prověřili. Služba Blesková výměna se vztahuje na záruční vady, jak je uvedeno v jejích podmínkách, které si můžete prohlédnout zde: https://www.okay.cz/bleskova-vymena/
Bohužel, ve Vašem případě nebyla splněna základní podmínka, jelikož u Vašeho vysavače byly silně zanešené jak vstupní filtry, tak výstupní HEPA filtr. Rovněž byly nalezeny nečistoty v motoru. Protože se Blesková výměna vztahuje pouze na výrobní vady výrobku, bylo Vám podáno zamítavé stanovisko k využití služby. Vysavač však byl zaslán do autorizovaného servisu, kde byl po odborné prohlídce zamítnut nárok na záruční reklamaci, a to z důvodu mechanického poškození výrobku. Vady způsobené mechanickým poškozením nelze řešit záruční opravou. O stavu vysavače byla pořízena fotodokumentace jak personálem prodejny, tak techniky v autorizovaném servisu. Vysavač bohužel nebyl udržován tak, jak doporučuje výrobce. Z výše uvedených důvodů bylo uplatnění služby zamítnuto.
Je mi upřímně líto, že nejste s vyřízením spokojen, nicméně vzhledem k uvedenému jsme nuceni nadále na našem stanovisku trvat. Služba Blesková výměna se vztahuje pouze na výrobní vady, nikoli na mechanické poškození výrobku, jak je uvedeno v jejích podmínkách.
Pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením a i přes nastalé nepříjemnosti zůstanete nadále naším zákazníkem.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Dobrý den,
pro upřesnění, já neřeším zamítnutí reklamace vysavače z důvodu údajně špatného zacházení, ale službu "bleskové výměna" která i dle vyjádření D-testu nese prvky klamavého jednání. Vždy posuzuje oprávněnost na tuto službu váš pracovník (je otázka,nakolik jsou prodavači kompetentní určit druh závady)a asi vždy se vyjádří ve smyslu, že se na závadu služba "blesková výměna" nevztahuje! Proto se jedná o podvodně jednání a i eoprávněné obohacení.
A protože jsem jinou než zamítavou odpověď jsem nucen obráti se na ČOI k prověření tohoto jednání.
Ještě jednou vás žádám o navrácení zaplacené částky za tuto službu!
S pozdravem
D. Kubín
Vážený pane Kubíne,
děkuji za Vaši odpověď.
Zcela rozumím tomu, že jste se stavem celé záležitosti nespokojen, a proto vedení společnosti ještě jednou zvážilo řešení celé situace.
Rádi bychom Vám proto nyní vrátili sumu za Bleskovou výměnu, a to buď v hotovosti na prodejně OKAY 1018 Ústí nad Labem, nebo bankovním převodem. Záleží na Vás, který způsobem je pro Vás aktuálně příjemnější. Prosím, informujte mne prostřednictvím tohoto portálu, jak jste se rozhodl a já zajistím veškeré další kroky.
Věřím, že tímto způsobem budeme moci situaci vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Dobrý den a děkuji za kladné vyřízení.
pro zaplacenou částku se zastavím na prodejně. Pošlete mi nějaké kontaktní údaje pro vyzvednutí hotovosti.
S pozdravem
D. Kubín
Dobrý den, pane Kubíne,
děkuji za Vaši reakci.
Můžete bez obav přijít na prodejnu OKAY 1018 Ústí nad Labem, třeba již dnes. Personál je o celé záležitosti informován a nemělo by tak dojít k žádným nesrovnalostem, pro jistotu vyhledejte přímo vedoucího prodejny nebo jeho zástupce. Stačí, když s sebou budete mít účtenku č. F018180004, oproti níž Vám bude vráceno 279 Kč za službu Blesková výměna. Protože jste zboží hradil kartou, mějte s sebou i tuto kartu, platba proběhne s největší pravděpodobností zpět na kartu refundací.
Věřím, že vše proběhne v pořádku a budeme rádi, pokud svůj názor vyjádříte také prostřednictvím hodnocení na tomto portále.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Hodnocení:
Komentář: Blesková výměna je podvod, vrátili mi peníze, ale své prodavače k slušnému chování nevedou.
Děkuji.