Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 15.5.2016 jsem se přihlásila do seznamky Be2 a zaplatila registrační poplatek 149,-Kč, neměla jsem v žádném případě zájem ve členství pokračovat, jelikož mi tento systém nevyhovoval. Všechny uváděné kontakty na stránkách jsou naprosto nefunkční. Dne 4.7.2016 si tato společnost z mého účtu stáhla částku 2.247,-Kč, což je už opravdu velká částka, vzhledem k poplatku 149,-Kč a nikdo mě na tohle neupozornil. Dne 13.7.2016 jsem doporučeně poslala výpověď o okamžité ukončení mého členství a žádost o vrácení částky 2.247,-Kč, dne 19.7.2016 mi přišel email, že mé členství bude ukončeno 15.9.2016, nesouhlasím s tím a žádám o okamžité ukončení a vrácení celé částky 2.247,-Kč.
Za přijatelné řešení považuji vrácení částky ve výši 2.247,- Kč.
|
Tweet |
Zatímco bezplatný smluvní vztah lze ukončit jednoduchým vymazáním profilu, výpověď placeného členství je nutné podat v písemné formě nebo vyplnit online formulář.
Předplacením členství na zkušební období spotřebitel uzavírá smlouvu o poskytování služeb touto společností, čímž zároveň dává souhlas s jejími obchodními podmínkami. Společnost umožňuje vypovědět smlouvu pouze do doby 14 dnů před uplynutím sjednané délky závazku. Není-li tak učiněno, smlouva se automaticky obnovuje. Samotná prolongace není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Výpověď je tedy nutné společnosti doručit minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl smluvní závazek sjednán. Pokud spotřebitel nesouhlasí s prodloužením původního závazku, musí společnosti doložit, že svou výpověď společnosti adresoval minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl původní závazek sjednán.
Instrukcí, že spotřebitel má výpověď adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, zvláště pokud má podnikatel uvedeny ve Všeobecných obchodních podmínkách i další způsoby písemné komunikace se spotřebiteli, rovněž s přihlédnutím ke skutečnosti, že smlouvy jsou se spotřebiteli uzavírány výhradně formou prostředků komunikace na dálku, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné do zahraničí i vzhledem k dlouhé době doručení, než je nezbytně nutné.
Pokud spotřebitel výpověď VIP členství ve stanovené výpovědní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.
Jestliže byla výpověď včas podána prostřednictvím emailu či faxu, je vhodné na to společnost upozornit v případě, že by došlo k prolongaci smlouvy. Za tímto účelem je možné společnost kontaktovat na adrese zakaznickyservis@be2.cz. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy (nefunkční email, nefunkční fax), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
User ID: 67dead4375666fff9a56097f / krestencie@email.cz
Dobrý den,
děkujeme za Váš email.
Vaše žádost byla přijatá a rádi bychom tímto na Vaše dotazy reagovali.
Registrace profilu s uživatelským jménem „ Tujana Slezáková“ byla uskutečněná ze strany Vašeho klienta, ke dni 12.05.2016 – v rámci dotazovaného profilu bylo zakoupené 1 měsíční zkušební členství 15.05.2016, které bylo prodloužené na 3-ti měsíční členství, obnovené k datům 15.06.2016.
V čase své registrace byl Váš klient informovaný o procesu realizace Výpovědi svého členství a související výpovědní lhůtě, t.j. nejpozději 14 dní před datem vypršení členství.
Informace, související s prolongací a podmínkami výpovědi, byly uvedené na platebních stránkách, ve Všeobecných obchodních podmínkách (VOP) a v dokladu o realizaci úhrady.
Váš klient nás kontaktoval ke dni 13.07.2016, načež mu byla z naší strany zaslaná reakce s objasněním prolongace a zdůrazněním skutečnosti, že své členství s ohledem na VOP nevypověděl. Klient měl dostatek času vypovědět své členství a zabránit tak poslední prolongaci, avšak i přesto tak neučinil a od té doby nás nekontaktoval.
Váš klient již hrazených služeb využíval a nemá již tedy nárok na plnou náhradu (refundaci) členského poplatku.
Rozsah využití služeb:
Number of Logins: 276
Messages sent: 29
Messages read: 123
Messages replied: 11
Jako ústřetový krok z naší strany bychom rádi zkrátili VIP/ Prémiové členství Vašeho klienta na období 1 měsíc/ 01.08.2016
Platba za nevyužité VIP/ Prémiové členství ve výši 1498 Kč bude zároveň refundovaná.
Těšíme se na brzkou zpětnou reakci.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.