Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zdravím,
využil jsem 30 denní zkušební lhůtu zdarma na službu Alza premium. Poté, jakožto už znalec různých fint, jsem hned po aktivaci odškrtl políčko, kterým jsem se zavazoval k platbě po uplynutí zkušební lhůty.
Uplynul však jeden měsíc, po kterém mě čekalo nemalé překvapení. Z mého účtu mi bylo strženo 2490 Kč, bez varování, žádný e-mail, žádná sms. Dotaz přes formulář bez reakce.
Zde podmínky služby - https://www.alza.cz/podminky-alza-premium-art14521.htm
Stržení peněz za službu Alza premium bez varování
Vrácení stržených peněz
|
Tweet |
Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o poskytované službě (služba Alza Premium) a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele.
Sjednat minimální dobu, po kterou bude závazek trvat a automatické prodlužování závazku je možné ve smlouvě sjednat. Podnikatel má však povinnost ještě před uzavřením smlouvy informovat spotřebitele o nejkratší době, po kterou bude smlouva strany zavazovat. Společnost o automatickém převedení na placenou službu upozorňuje spotřebitele drobným písmem pod nabídkou služby na svých webových stránkách. Zda je takovéto sdělení dostatečné by mohl posoudit jedině soud.
Pokud by tato informace byla obsažena pouze v obchodních podmínkách, nikoliv přímo ve smlouvě, spotřebitel by mohl také namítat neúčinnost tohoto ustanovení obchodních podmínek, neboť jej nemohl rozumně předpokládat (neplatí, pokud by jej přijal výslovně).
Společnost v dokumentu Podmínky Alza Premium uvádí, že po uplynutí zkušební doby členství je spotřebiteli automaticky zpřístupněno plnohodnotné placené členství a stržen poplatek za členství ve službě Alza Premium, pokud spotřebitel neodmítne automatickou změnu členství, což společnosti sdělí před uplynutím zkušební doby členství. Na tuto skutečnost je spotřebitel v rámci zkušební doby členství několikrát upozorněn, zejména formou e-mailu. Neodmítne-li tedy spotřebitel automatickou změnu členství na standardní včas, stává se členem služby Alza Premium alespoň na 12 měsíců. Společnost se tedy zavazuje, že bude spotřebitele o automatickém prodloužení vícekrát informovat. Pokud by tak neučinila, mohl by spotřebitel namítat, že společnost porušila smluvní podmínky služby Alza Premium.
Vážený pane Zielino,
ujišťuji Vás, že není naším cílem jakkoliv podvodně prodlužovat členství v programu Alza Premium. Nabízíme 30 denní zkušební lhůtu, aby uživatel měl čas se opravdu rozhodnout, zda je to pro něj to pravé a bude ji využívat s radostí. Jedině je možné, že došlo k nějaké systémové chybě.
Bohužel podle Vašeho jména se mi nepodařilo dohledat, o jaké členství se konkrétně jedná, abych mohla situaci prověřit. Prosím, zašlete mi například číslo některé z Vašich objednávek, abych mohla dohledat podrobnosti. Věřím, že se vše vysvětlí.
Předem děkuji a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Zdravím,
situace už se vyřešila "sama", peníze mi byly před pár dny připsány na účet. Děkuji dTestu za ochotu a pomoc. Pěkný den!